Industry Wire

Geplaatst door MailCampaigns

Mijnleesbril.nl en MailCampaigns verhogen rendement uit e-mail

Meer rendement uit e-mail marketing halen. Dat is het doel van de samenwerking tussen mijnleesbril.nl en MailCampaigns. Zij slaan de handen ineen om de kennis van de online optiekwinkel breder in te zetten. Onderdeel van het traject is een leadwervingscampagne, welkomstflow en profielverrijking. Hoe meer je immers van je (potentiële) klanten weet, des te sneller je e-mails resultaat behalen.

De leesbril als modeaccessoire

Mijnleesbril.nl biedt online diverse leesbrillen aan in een breed assortiment. De organisatie richt zich daarbij op consumenten die moeite krijgen met lezen en een (eerste) leesbril nodig hebben. Het doel daarbij is het ‘noodzakelijk kwaad’ omzetten naar een modeaccessoire. Daarbij is er voor ieder wat wils. Behalve keuze in kleur en vorm, kan ook op prijsklasse worden geselecteerd. Daarbij worden merken aangeboden zoals Polaroid, Ray-Ban, Vogue, Ralph Lauren, Cross en Porsche Design. Naast leesbrillen kan de klant ook diverse zonneleesbrillen en beeldschermbrillen online bestellen. Alle brillen zijn aanpasbaar naar de eigen sterkte en worden gratis thuisbezorgd.

Vertrouwd en toegankelijk

De klant staat uiteraard centraal en daarbij wordt vooral ingezet op toegankelijkheid en vertrouwen. Zo krijgt de online bezoeker tips bij het bepalen van de sterkte, wordt een snelle levering beloofd en is retourneren gratis. Het management van Mijnleesbril.nl beschikt over ruim 20 jaar aan kennis in de optiek. Deze ervaring is gebruikt bij het samenstellen van het brede assortiment met de juiste prijs/kwaliteit verhouding voor iedereen. De reeds vernieuwde webshop maakt het voor consumenten nog makkelijker om hun leesbril online te bestellen.

Synergie-effect voor de beste resultaten

Professioneel overkomen gaat echter verder dan alleen de webshop. Om dit ook door te voeren in de communicatie via e-mail, ging mijnleesbril.nl daarom op zoek naar een partner voor haar e-mail marketing. Ze kwam terecht bij MailCampaigns omdat ook deze organisatie kennis van zaken heeft. “We combineren de kennis van optiek met de kennis van e-mail marketing”, vertelt Jasper Smulders, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Zo gaan we voor een krachtig synergie-effect: het beste van beide werelden.”

Inzicht in wensen verhoogt het rendement

Behalve een directere communicatie met de klant, is daarbij het doel goed inzicht te krijgen in de wensen van (potentiële) klanten. En die wensen te vertalen naar meer aankopen. Om dat te bereiken wordt ingezet op leadwerving op de website, opgevolgd door een volledige welkomstflow en profielverrijkingscampagne. De focus ligt op de klantwensen en die aan te laten sluiten op het productaanbod. “We hebben samen voor dit groeipad gekozen”, gaat Jasper verder. “En juist door je nog meer te verdiepen in je klant, kun je het rendement van je e-mail marketing heel goed verhogen. Dat gaan we doen voor mijnleesbril.nl.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht