Geplaatst door Ontwikkelingsbedrijf NHN

Mix & Match, ICT-studenten maken kennis met hun potentiële werkgever

Op donderdag 1 december 2022 vindt de eerste Mix & Match bij METIP plaats. Tijdens deze middag komen circa 50 vierdejaars MBO ICT-studenten van onderwijsinstelling Vonk bij het METIP langs om een korte presentatie te geven over wat ze als stagiair kunnen betekenen voor bedrijven.

Naast studenten die zich presenteren kunnen deze middag ook ondernemers hun bedrijf pitchen richting de studenten. Met als doel een goede match te maken tussen studenten en bedrijven.

Enorme toename vraag naar IT’ers
De vraag naar IT-professionals is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Voor veel bedrijven is het lastig om ICT-personeel te vinden. Voor ondernemers is Mix & Match de gelegenheid om ICT studenten aan zich te binden. Door het bieden van uitdagende stages en op termijn wellicht een dienstverband.

Mix & Match
De Mix & Match middag is in het innovatiecentrum van METIP, Willemsoord 51 AA, Den Helder. Dit is een locatie waar studenten en ondernemers elkaar kunnen ontmoeten, en verschillende start- en scale-ups werken aan innovatieve technologie. De partner-ondernemers van METIP zijn deze middag aanwezig. Maar ook voor externe ondernemers (niet partners) is er de mogelijkheid om zich, in de vorm van een korte pitch, te presenteren aan de aanwezige studenten.
Na de presentaties gaan studenten, docenten en ondernemers samen kijken of er een match is tussen studenten en de bedrijven en is er gelegenheid tot netwerken.

Aanmelden
Ondernemers kunnen zich aanmelden via de Website. Voor ieder bedrijf is het mogelijk om te pitchen, maar het is geen verplichting.

Datum: Donderdag 1 december van 13:30 tot 17:00 uur
Locatie: Willemsoord 51 AA, 1781 AS Den Helder

METIP
METIP maakt deel uit van de Regio Deal Maritiem Cluster Kop van Noord-Holland. Een samenwerking tussen het Rijk en de regio om de kracht van de regio en de brede welvaart te versterken. Bij METIP worden ondernemers, start-ups, kennisinstellingen, studenten en maatschappelijke organisaties samengebracht om te werken aan (maritieme) technologie en innovatieve vraagstukken voor de versterking van de maritieme, mariene en offshore energie sector.

Om deze technologieën goed toe te kunnen passen in de regio, is onderwijs en kennisontwikkeling cruciaal. Daarom investeert de Regio Deal Maritiem cluster Kop van Noord-Holland in onderwijs. Onderwijs dat ook goed aansluit bij de vragen vanuit het bedrijfsleven. METIP werkt daarom samen met Vonk (een fusie van het Clusius College en het ROC Kop van Noord-Holland) op het gebied van technologische educatie en zijn er afspraken gemaakt voor het realiseren van stageplaatsen en kennisprojecten voor studenten. Met als doel de studenten te voorzien van levensechte projecten waarmee de zij optimaal worden voorbereid op hun carrière.