Geplaatst door M.I.C

“Mobile Interaction Company trekt nieuwe investeerders aan”

Leusden, 10 juli 2017 – Mobile Interaction Company (M.I.C), wereldwijd leverancier mobiele interactie-campagnes heeft zijn eigen vermogen versterkt met een vervolginvestering van een half miljoen euro van een startegische investeerder. Daarnaast verkoopt de Nederlandse VC Brooklyn Ventures zijn meerderheidsbelang aan de nieuwe investeerder en de founder van het bedrijf, Jeroen de Rooij. Brooklyn Ventures zal alleen een belang houden in de snelgroeiende media-activiteiten van M.I.C.

Media-activiteiten

Mobile Interaction Company (M.I.C) heeft in Nederland onder meer RTL, SBS6 en Talpa als klant. M.I.C levert diensten, waarmee deze mediabedrijven contactmomenten met kijkers en luisteraars optimaal kunnen benutten. Dit doen ze door kijkers en luisteraars relevante content te geven, terwijl ze zelf meer sponsoropbrengsten genereren. Zo kregen de kijkers van de finale van The Voice Kids en Holland’s Got Talent, na het stemmen op een kandidaat extra informatie over de kandidaat en interessante aanbiedingen op hun mobiele telefoon. “Op deze manier kunnen onze klanten met behulp van ons een mooie propositie bieden aan adverteerders en tegelijkertijd meer waarde brengen aan hun kijkers en luisteraars”, zegt Jeroen de Rooij, CEO van M.I.C.

Ontwikkeling SaaS-platform
M.I.C richt zich in eerste instantie op grote bedrijven, maar wil zich met de investering ook (internationaal) richten op MKB-bedrijven als hotels en uitzendbureaus. Hiervoor ontwikkelt het bedrijf een Saas-platform, waarop klanten zelf hun campagnes voor communicatie met klanten kunnen aanmaken en beheren. De Rooij: “Hiermee kunnen onze klanten veel relevante data verzamelen, bijvoorbeeld over klanttevredenheid.”

Brooklyn Ventures
Vertrekkend aandeelhouder Brooklyn Ventures heeft de angel funding verzorgd in de beginfase van M.I.C. Daarnaast hielp de investeerder bij het opzetten van kantoren in Mexico, Johannesburg en Praag. Brooklyn Ventures ziet geen verdere rol voor zichzelf weggelegd bij in de SaaS doelstellingen van M.I.C. “We zijn intensief betrokken geweest bij M.I.C en hebben het bedrijf internationaal laten groeien in diverse sectoren. Nu is het tijd voor een andere investeerder om het stokje over te nemen en M.I.C samen met Jeroen de Rooij verder uit te bouwen als SaaS-speler”, zegt Hans Osnabrugge, Partner bij Brooklyn Ventures en Commercieel Directeur van M.I.C. “Als Brooklyn focust onze betrokkenheid bij M.I.C zich vanaf nu op ons internationale medianetwerk.”

Over M.I.C
Mobile Interaction Company werd opgericht in 2014. M.I.C heeft software ontwikkeld waarmee organisaties met klanten, medewerkers en andere doelgroepen kunnen communiceren, wanneer het ertoe doet, op de mobiele telefoon, zonder dat hiervoor apps ontwikkeld hoeven te worden. M.I.C werkt o.a. voor uitzendbureaus, mediabedrijven, vastgoed-, hospitality- en schoonmaakbedrijven in Nederland en internationaal.