Geplaatst door Tellow

Moederbedrijf Tellow haalt $73 miljoen op om internationale groei te versnellen

Amsterdam, 24 februari 2021 – Het moederbedrijf van Tellow, Ageras, heeft vannacht $73 miljoen groeikapitaal opgehaald van het in New York gevestigde technologiefonds Lugard Road Capital. De kapitaalinjectie wordt gebruikt om de internationale groei en productontwikkeling van de groep te versnellen en de huidige buy-and-build strategie voort te zetten. Voor de Nederlandse markt zal de financiering gebruikt worden om boekhoudapp Tellow uit te laten groeien tot marktleider. Om deze missie kracht bij te zetten, stelt Tellow Thomas Vles aan als nieuwe CEO.

Vraag naar diensten die boekhouding volledig uit handen nemen neemt toe

Het aantal micro-ondernemingen en zelfstandigen groeit in Nederland nog altijd. In recordjaar 2020 betrof 92% van de oprichtingen een bedrijf met één werkzaam persoon. Ondanks dat er veel boekhoudapps zijn, biedt niemand een full service product aan dat de ondernemer met alle onderdelen van de boekhouding helpt. Door alle handmatige taken, zoals het opstellen van de jaarcijfers, verder te automatiseren, vult Tellow een gat in de markt die naar verwachting zal leiden tot explosieve groei. Nu moeten bijvoorbeeld veel ondernemers in het voorjaar alsnog naar een accountant voor hun jaarrekening.

Thomas Vles aangesteld als nieuwe CEO

Naast de aankondiging van de financieringsronde, benoemt Tellow Thomas Vles als nieuwe CEO. Thomas heeft meerdere bedrijven opgericht en geleid, waaronder Poopy Cat en wedoido. Het afgelopen jaar was hij actief als directeur van Dutch Startup Association. Hij neemt het stokje over van Roel Smelt en zal zijn ondernemingsvisie gebruiken om het bedrijf zo efficiënt mogelijk op te schalen. Het doel: marktleider worden op de Nederlandse markt. De investeringsronde zal hij gebruiken om de software verder te innoveren en een one-stop shop te bouwen waar kleine bedrijven en zelfstandigen gemakkelijk al hun financiële zaken kunnen regelen.

“Tellow heeft een prachtig product in een nog altijd groeiende markt” zegt Thomas Vles, CEO van Tellow, “Wij gaan nu verder bouwen aan een product dat ondernemers alle financiële zaken, van begin tot eind, echt uit handen neemt. Daarmee differentiëren we ons van de andere spelers in de markt.”

Partner Rabobank

Tellow is van origine een venture van de Rabobank. Na de verkoop van Tellow nam Rabobank in 2020 zelf een minderheidsbelang in het moederbedrijf Ageras Group middels haar investeringsvehicel Rabo Frontier Ventures. Ageras Groep is sinds de investering van InvestCorp in 2017 bezig met een acquisitiestrategie om te groeien in marktaandeel in Europa en het is waarschijnlijk dat er meer overnames volgen.

“Onze visie is om het leven van kleine bedrijven gemakkelijker te maken. Dat doen we door hun boekhouding uit handen te nemen,” zegt oprichter en Ageras Group CEO Rico Andersen, “Tellow vormt een belangrijk deel van ons ecosysteem van financiële producten en diensten rond het microbedrijf.”