Geplaatst door Ordina

Monika van Hoogenvest benoemd als CMO bij de Ordina Groep

Monika van Hoogenvest (42) is als Chief Marketing Officer benoemd bij de Ordina Groep waar ze deel uitmaakt van het Executive Committee. Met haar brede ervaring in de professionele dienstverlening gaat zij Ordina’s groeistrategie en positionering als partner in digitale transformatie versterken. Hiervoor werkte zij o.a. bij Adecco, Korn Ferry en Capgemini in diverse marketingfuncties.

Monika gaat de marketingdiscipline vormgeven met een strategisch team en selectieve aanpak. Een persoonlijke aanpak met prikkelende content en look & feel heeft de IT-sector volgens haar nodig. Ze pleit voor verdere vermenselijking binnen de IT-sector. Dit vraagt om een marketingstrategie met veel persoonlijke contactmomenten. Monika wil daarom de communicatiekracht van medewerkers inzetten. “Consultants zullen als ‘brand ambassador’ gaan optreden om de business persoonlijker te maken en daarmee loyaliteit te vergroten.”

Monika ziet hierbij als rol voor marketing om medewerkers te faciliteren bij hun communicatieve rol. Haar uitgangspunt is dat marketingactiviteiten op deze manier effectief kunnen worden ingericht en zullen leiden tot exposure op het juiste niveau, bij de juiste doelgroep. Voor haar zijn (toekomstige) medewerkers als doelgroep minstens zo belangrijk geworden als (potentiële) klanten.

OVER ORDINA
Ordina is een onafhankelijke IT-dienstverlener in de Benelux met circa 2.650 medewerkers. Wij richten ons op het realiseren van een digitale voorsprong bij klanten in de sectoren: financiële dienstverlening, industrie en overheid. Dit doen wij door technologie, businessuitdaging en mensen met elkaar te verbinden. Ordina helpt haar klanten de uitdagingen en veranderingen in hun business voor te zijn. Ordina is opgericht in 1973. Het aandeel is sinds 1987 genoteerd aan Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Smallcap Index (AScX). In 2021 behaalde Ordina een omzet van EUR 394 miljoen. Meer informatie is beschikbaar op www.ordina.nl.