Industry Wire

Geplaatst door Lenovo

Motorola benoemt Jutta Peinze tot Marketing Director voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA)

Motorola heeft Jutta Peinze benoemd tot Marketing Director voor de EMEA Mobile Business Group (MBG). Peinze heeft meer dan 20 jaar ervaring in de technologiesector en was hiervoor Marketing Director bij Asus. Peinze heeft indrukwekkende ervaring binnen de mobiele industrie, met functies bij Nokia en Huawei. In haar rol bij Motorola zal Peinze een belangrijke rol spelen bij het versnellen van het momentum van de EMEA MBG business terwijl het merk zijn groeistrategie ontwikkelt. De hypergroei in de EMEA MBG business volgt op een ongelooflijk sterk FY21/22, waardoor EMEA een belangrijke sector is voor Motorola.

Motorola maakt deel uit van Lenovo’s Intelligent Devices Group, een wereldwijde operatie die bestaat uit de PC en Smart Devices business unit en de Mobile Business Group. Het portfolio van producten, oplossingen, software en diensten varieert van pc’s en smartphones tot slimme samenwerking en oplossingen voor augmented en virtual reality (AR/VR).

“Ik ben erg blij dat ik het Motorola-team kom versterken in zo’n spannende tijd met het aanzienlijke groeipotentieel in heel EMEA”, aldus Jutta Peinze. “Ik geloof dat het merk zich in zijn sterkste positie tot nu toe bevindt om met zijn brede portfolio van apparaten de marktvraag te vangen en in de hele regio hypergroei te realiseren. Ik kijk ernaar uit om mijn brede ervaring in de technologie- en mobiele sector te combineren met mijn passie voor het leiden van een dynamisch team, en om de huidige positie van Motorola als marktleider verder uit te bouwen en de honger naar groei te tillen.”

Peinze volgt James Atkins op, die meer dan twee succesvolle jaren leiding heeft gegeven aan de EMEA-marketingactiviteiten van Motorola. Atkins blijft bij het bedrijf waar hij een nieuwe rol krijgt als EMEA MBG eCommerce Director. In deze functie zal James een belangrijke rol spelen bij de ondersteuning van Motorola’s telco-activiteiten in EMEA en de ontwikkeling van de eCommerce-strategie van het merk.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht