Mourik kiest voor Counter Content als partner voor PR, storytelling en content

Zaandam, 12 september 2022 – Mourik, dienstverlener op het gebied van infrastructuur, industriële diensten, utiliteitsbouw en catalyst handling, kiest na een uitgebreide pitch voor Counter Content als vaste partner op het gebied van PR, storytelling en content.
Mourik is met meer dan 2.000 medewerkers een van de grootste en met zijn bijna 90 jaar een van de oudste familiebedrijven van Nederland. Mourik wil met structurele innovatie toegevoegde waarde leveren en voorop lopen in de branche. Thema’s als duurzaamheid, maar ook water, energie en mobiliteit zijn hierin leidend. De ambitie om voorop te blijven lopen in deze ontwikkelingen is vastgelegd in een strategisch plan. Counter Content gaat hierbij ondersteunen in de communicatie, zowel intern als extern, voor zowel de Nederlandse als Belgische markt.
Frans Spekking, manager marketing en communicatie, van Mourik: “Wij zijn een internationale speler met grote ambities. In de wereld van infra spelen wij een leidende rol in de transitie naar CO2-neutraal werken. Bij Mourik Industry is logischerwijs de energietransitie een groot thema. En Mourik in België zet bijvoorbeeld stevig in op verduurzaming van de gebouwde utiliteitssector. Daar mogen we best wat meer over vertellen. De expertise van Counter Content helpt ons bij de profilering op onze strategische pijlers zoals innovatie en duurzaamheid, onze naamsbekendheid te vergroten en om onze communicatie naar een hoger plan te tillen. We kijken uit naar een langdurige samenwerking.”
Raymond Bresching van Counter Content over de samenwerking: “Wij werken voor veel innovatieve bedrijven zoals ALD Automotive, Hardt Hyperloop, EasyPark en nu ook Mourik. Vorig jaar heeft Mourik een graafmachine op de markt gebracht die volledig door waterstof wordt aangedreven. Een belangrijke innovatie waarmee Mourik de volgende stap zet richting een emissieloze bouwplaats. Dat is het mooie aan Mourik. We communiceren niet alleen over hun ambities. Mourik levert ook het bewijs. Het is een gave uitdaging om voor hen te werken en deel uit te maken van hun toekomstplannen.”
Over Counter Content
Counter Content helpt ambitieuze en innovatieve merken aan een goed verhaal met een heldere boodschap. Het team met gedreven PR-experts, communicatieadviseurs en content marketeers werkt aan zichtbaarheid, reputatie, thought leadership en de groei van merken. Dat doet het bureau voor merken als Gorillas, Hardt Hyperloop, ALD Automotive en EasyPark. Counter Content is gevestigd in Zaandam en is onderdeel van Counter Collective. Meer weten? Bezoek www.countercontent.nl
Over Mourik
Mourik behoort bij de grotere zelfstandige familiebedrijven van Nederland. Een B2B-
dienstverlener op het gebied van infrastructuur, industriële diensten, utiliteitsbouw en catalyst handling. Bijna 100 jaar na haar oprichting is Mourik een bedrijf met een omzet van ruim 460 miljoen euro en wereldwijd 2.200 medewerkers. Mourik biedt klanten in de publieke en private sector een multidisciplinair pakket als totaaloplossing. Mourik staat voor een gezond rendement, continuïteit, veilig werken en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Innovatiekracht, ondernemerszin, en hardwerkende, competente en betrokken medewerkers maken Mourik tot een toekomstgericht bedrijf. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Groot-Ammers, wordt geleid door CEO Kees Jan Mourik. Meer informatie: www.mourik.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.