Mr. Fox Agency aan de slag voor Shimano Europe

Het Amsterdamse bureau Mr. Fox Agency is na een internationale oriëntatie geselecteerd om op Europees niveau aan de slag voor Shimano, wereldwijd marktleider in fietsonderdelen. Het bureau gaat het merk helpen met strategie, content en activatie rondom de producten voor het van origine Japanse merk.
Shimano ontwikkelt hoogwaardige fietsenonderdelen voor verschillende toepassingen: van sport (wielrennen en gravel riding) tot en met vrije tijd en woon-werkverkeer (mountainbikes tot stadsfietsen). Mr. Fox Agency werkte al een aantal jaar als global lead agency voor PRO Bikegear, een onderdeel van Shimano.
Merkstrategie en creatie
Na een pitch met bureaus uit verschillende landen is Mr. Fox Agency nu ook door Shimano Europe geselecteerd. Het gaat aan de slag met het ontwikkelen en uitrollen van een nieuwe strategische aanpak voor fietsonderhoud, het creëren van nieuwe content en de uitrol hiervan binnen diverse retailkanalen. Vertrekpunt vormt de kennis en expertise om vanuit de belevingswereld van fietsliefhebbers de brug te slaan tussen fysieke en digitale retail. Dit past in de evolutie van het fietsonderdelenmerk naar een sterkere klantgerichte denk- en werkwijze, waarvoor het bureau ook strategische advisering levert.
Herman ten Kate, Retail Concept Development bij Shimano Europe:
“We zochten een strategisch-creatieve partner die de dynamiek van de retailmarkt kent, ons merk begrijpt en denkt en werkt vanuit de shopper journey. De strategische en creatieve visie van Mr Fox spreekt ons erg aan, waarmee we verder willen groeien.”
Jaap van Oirschot, oprichter en strategy director bij Mr. Fox Agency:
“De populariteit van fietsen heeft het afgelopen jaar een extra boost gekregen. Zowel voor woon-werkverkeer als sport en ontspanning. Mensen kiezen bewust voor de fiets, waarbij e-bikes gezien worden als het nieuwe normaal. Als marktleider is het voor Shimano belangrijk om bewustzijn te creëren rondom onderhoud en dit tastbaar te maken in zowel de fysieke als digitale retailomgeving.”
Naast Shimano Europe werkt Mr. Fox Agency werkt voor klanten als Arvato Financial Solutions, TomTom, PRO Bikegear, Wuunder, Voedselbanken Nederland. Het bureau combineert (internationale) strategische denkkracht met effectieve creativiteit.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.