Geplaatst door MrWheelson.nl Full service auto import

MrWheelson: Full service auto importeren

Als je de kracht van data, het internet, een uitgebreid internationaal netwerk in de autobranche en veel ervaring bij elkaar brengt dan kunnen er mooie dingen ontstaan. Bas Oude Luttikhuis heeft dat de afgelopen 10 jaar gezien toen hij heeft meegebouwd aan het succesvolle ikwilvanmijnautoaf-platform. Dat is in die periode van duizend naar 40 duizend voertuigen per jaar gegroeid. Nu gaat Bas, samen met ImportSoftware eigenaar Han Post, opnieuw van start met MrWheelson.nl.

Tussen de 1,5 en 2 miljoen stuks. Dat is het aantal occasions wat op een gemiddeld moment te koop staat in Duitsland. En jaarlijks wisselen daar 10 miljoen auto’s van eigenaar. Met een gebruikte automarkt die 5 keer zo groot is als in Nederland is er meer concurrentie, zijn de prijzen gunstiger en is er meer keuze. Dat is de reden dat steeds meer autokopers over de grens kijken voor hun volgende auto. Als je kijkt naar de afgelopen 10 jaar dan is het aantal geïmporteerde auto’s dan ook gestegen van 70 duizend naar bijna 200 duizend stuks per jaar, een groei van bijna 300%!

Maar wat zijn dan de redenen om een gebruikte auto te importeren? Naast het grote aanbod en de gunstige prijzen is ook de uitrusting vaak een stuk completer. Doordat de nieuwprijzen een stuk lager liggen, door het ontbreken van de BPM, kiezen veel kopers van nieuwe auto’s in het buitenland voor een complete uitrusting. Zaken als lederen bekleding, een grotere maat lichtmetalen velgen, navigatiesysteem en bijvoorbeeld een glazen panorama dak zijn vaak standaard op de Duitse occasions. Ook wordt er door de lagere aanschafprijs in het buitenland vaker gekozen voor een zwaardere motor.

Wat zijn de voordelen om via MrWheelson op zoek te gaan naar een import auto? Op de eerste plaats zijn de prijzen op MrWheelson all-in. Dus inclusief transportkosten, RDW-keuring, de rest BPM, kentekenleges en een grondige 150-punten inspectie. Omdat alle kosten er al bij in zitten kun je het aanbod eenvoudig vergelijken met de auto’s die in Nederland worden aangeboden.

Andere voordelen van een auto importeren via MrWheelson zijn:
– De koper hoeft de auto niet voor te schieten, die mag hem betalen net voor of tijdens de aflevering.
– Alle MrWheelson import auto’s worden geleverd met 1 jaar garantie en 1 jaar Europese pechhulp.
– De aflevering kan bij de koper thuis plaatsvinden, of bij een dealer in de buurt.
– Eventuele garantiewerkzaamheden kunnen door een dealer bij de koper in de buurt uitgevoerd worden.
– Alle communicatie vindt plaats met een Nederlandse medewerker van MrWheelson, je hoeft niet in een vreemde taal te onderhandelen.
– Financial lease of een lening voor de auto kunnen ook door MrWheelson geregeld worden

De website van MrWheelson is afgelopen week live gegaan en laat nu al het personenauto aanbod uit Duitsland zien. Dit wordt in de loop van het jaar uitgebreid met auto’s uit België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. Voor volgend jaar staan ook bedrijfswagens en aanbod uit Zwitserland en de Scandinavische landen op de planning. Allemaal uitvoering gecontroleerd en afkomstig uit het netwerk van officiële merkdealers om de kwaliteit te waarborgen.