Industry Wire

Geplaatst door Musical.ly

Musical.ly Creator Network opent official haar deuren in Nederland

Musical.ly is sinds 2015 de populairste video-app onder jongeren. De app staat op nummer 1 in de App Store in 20 landen en heeft meer dan 260 miljoen gebruikers wereldwijd waarvan 3 miljoen gebruikers in Nederland. Vorige jaar wisselde de app voor 1 miljard dollar van eigenaar.

Het bedrijf Creator Network, de Europese eigenaar van het Musical.ly Creator Network opent deze week officieel haar deuren in Nederland om ondersteuning te bieden aan de populairste Nederlandse en Belgischegebruikers van de app. Met de app is het mogelijk om korte video’s van 15 tot 300 seconden te maken zoals vlogs, comedy, zang, uitlegvideo’s of complete videoclips.

De populairste gebruikers (Musers genoemd) hebben wereldwijd miljoenen fans en volgers en kunnen niet meer over straat zonder herkend te worden. Handtekeningen uitdelen, winkels openen en foto’s maken met fans is voor hen een dagtaak geworden. Naast YouTube en Instagram is Musical.ly daarom nu de plek geworden om beroemd te worden en om te worden ontdekt.

Het Musical.ly Creator Network is gelanceerd om de populairste Musers te ondersteunen in alles wat ze nodig hebben. Veel van hen zijn in korte tijd ware sterren geworden zonder dat ze hier de juiste begeleiding voor hadden. Tot nu toe was er geen platform die deze jongeren – van gemiddeld zestien jaar- de juiste hulp en begeleiding kon bieden omdat ze de expertise niet in huis hebben zoals bij traditionele agency ‘s. Die agency’s leggen zich voornamelijk toe op bekende YouTube’ers die vaak ouder en zelfstandiger zijn.

“Het netwerk is sinds vorig jaar dus feitelijk gelanceerd om een probleem op te lossen en om bedrijven en musers één professioneel loket te bieden voor alles wat met Musical.ly te maken heeft” zegt Johan Hamstra, oprichter en CIO van het bedrijf. Bij het netwerk zijn Musical.ly-experts, social media en artiestenmanagers betrokken.

Naast het fijt dat onze Musical.ly-experts, managers en artiestenbegeleiders de Musers helpen met de groei van hun fanbase op Musical.ly, doen ze dat ook voor de Instagram en YouTube-kanalen van de Musers enbieden zij ondersteuning aan bij talentontwikkeling, krijgen ze begeleiding bij belangrijke keuzes. Keuzes zoals het bepalen met welke adverteerders en sponsoren zij in zee moeten gaan, of juist niet. Bedrijven staan namelijk in de rij voor een samenwerking met iemand met honderdduizenden volgers. Er zijn al een aantal grote bedrijven die succesvol hun weg hebben gevonden naar Musical.ly.

Een aantal populaire gebruikers zijn Sara Dol (1,1 miljoen volgers), Indigo Jael (1,8 miljoen volgers), Beau Potman (311.000 volgers), Quinten Verschure (260.000 volgers), Joanne Lopes (234.000 volgers) en Antonie Lokhorst (675.000 volgers). Ze worden allen ondersteunt door Creator Network.

Wil je meer weten kijk dan op www.musicallycreators.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht