Industry Wire

Geplaatst door Terrasjeboeken.nl

Na Heineken adviseren nu ook andere grote namen Terrasjeboeken.nl

Het door het Enschedese bedrijf Doop ontwikkelde terrasjeboeken.nl kon al rekenen op de steun van Heineken maar ondertussen adviseren nu ook andere grote merken als o.a. Coca-Cola, AB Inbev, A Brand New Day, Bavaria en Grolsch het reserveringssysteem voor veilig, verantwoord en gecontroleerd horecabezoek.

Boeken van je tafeltje vanaf vandaag mogelijk
Terraseigenaren konden al vanaf vorige week hun tafeltjes en beschikbare capaciteit aanmelden op het platform. Vanaf vandaag kunnen nu ook terrasbezoekers gebruik maken van dit platform om vanaf 1 juni een tafeltje bij hun favoriete horecagelegenheid te reserveren.

Hoe werkt het?
Terrasbezoekers melden zich aan op terrasjeboeken.nl en kunnen direct op zoek naar hun favoriete terras. Zij hebben inzicht welke terrassen beschikbaar zijn in hun stad of dorp en of een tafeltje, buiten of binnen, beschikbaar is. Zij kiezen, uit de door de horeca gedefinieerde tijdsloten, het gewenste tijdstip en met hoeveel mensen ze komen. Ook geven ze de samenstelling van de groep aan. Zij maken € 1,- over voor de boeking en ontvangen een QR-code als toegangsbewijs. Deze wordt bij aankomst op het terras gecheckt door de terraseigenaar. Zo is de bezoeker verzekerd van een tafel.

Veilig reserveren
Door gebruik te maken van terrasjeboeken.nl biedt de terraseigenaar de bezoeker een reserveringssysteem voor veilig, verantwoord en gecontroleerd horecabezoek. Het voorkomt
onnodig zoeken naar een tafeltje én opeenhoping van mensen in de stad. De terraseigenaar kan zich gratis aanmelden op het platform, aangeven hoeveel tafeltjes hij beschikbaar heeft voor buiten en binnen, op welke tijden gasten welkom zijn en hoe lang ze kunnen blijven. De reserveringen geven inzicht in hoeveel gasten er verwacht worden en de duur van het bezoek. De horeca weet precies hoeveel personeel hij daarvoor moet inzetten en voorkomt daarmee overbezetting. Ook geeft het inzicht om passend in te kopen. Deelname is voor de terraseigenaar gratis en hij ontvangt € 0,50 voor iedere gescande QR-code als extra financiële ondersteuning.

Brede steun
Er zijn meer, vaak lokale, initiatieven maar met de steun van de grote merken als o.a. Heineken, Grolsch en Coca-Cola groeit de landelijke belangstelling bij de terraseigenaren om deel te nemen aan dit initiatief snel. De ontwikkelaars verwachten, door de steun van de grote merken, dan ook dat terrasjeboeken.nl het landelijke platform gaat worden voor het veilig en gecontroleerd reserveren van horecabezoek conform de door de regering gestelde richtlijnen.

www.terrasjeboeken.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht