Industry Wire

Geplaatst door Breeze

Nederland omarmt offline daten na corona: Breeze nu derde datingapp

Rotterdam – In het eerste semester van 2022 is de datingapp Breeze verdubbeld in het aantal georganiseerde dates en de maandelijkse omzet. Zo streven de Delftse oprichters een aantal apps voorbij in Nederland en neemt Breeze nu plek drie in achter Bumble en Tinder, wat betreft maandelijkse App Store downloads.

De conventionelere datingapps piekten in gebruik tijdens de corona lockdowns, terwijl bij Breeze zich een tegenovergestelde trend zich voordoet: het gebruik van de app groeit juist flink na lockdowns. De datingapp draait dan ook niet om in-app contact, maar organiseert zo veel mogelijk face-to-face ontmoetingen.

Nederlanders omarmen offline daten

Een eerste verklaring voor de snelle post-corona groei ligt voor de hand. In 2020 en 2021 heeft men genoeg binnen gezeten, dus het is voor veel een verademing om nieuwe mensen te ontmoeten in het ‘echte’ leven. Een tweede trend die aansluit is het groeiende bewustzijn over de negatieve gevolgen van overmatig telefoongebruik. Mede-oprichtster Marsha Goei voegt toe: “De meest gehoorde feedback van gebruikers is dat ze helemaal klaar zijn met het eindeloze chatten, en blij zijn om sneller tegenover elkaar te zitten.”

Wat is Breeze?

Breeze is in januari 2020 gelanceerd met het doel om online dating op z’n kop te zetten door het weer te laten draaien om de offline ontmoetingen. Zo kan je bij de app niet chatten, maar plan je direct een date met je match via een datumprikker. De app maakt dan automatisch een reservering bij horeca in de buurt en communiceert naar de gebruikers waar te zijn op welk tijdstip. “Zie het een beetje als first-dates zonder camera’s”, vult Goei aan. De teller staat nu op 28.000 georganiseerde Breeze-dates.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht