Industry Wire

Geplaatst door ShowHeroes

Nederland in de top 5 best presterende markten voor ShowHeroes

Nederland heeft zich in 2024 stevig gepositioneerd als een van de topmarkten voor ShowHeroes, een wereldwijde aanbieder van digitale video- en CTV-oplossingen. Onafhankelijk onderzoek door Happydemics wijst uit dat Nederland, van de 25 landen waarin ShowHeroes actief is, een van de vijf best presterende markten is op het gebied van brand recall, brand consideration en brand image.

Wat is een Brand Lift Study?
Om de impact van haar campagnes te analyseren maakt ShowHeroes gebruik van de Brand Lift Study-methodiek (BLS) van Happydemics. Deze methodiek meet veranderingen in belangrijke merkvariabelen, zoals brand recall, brand consideration, attribution en brand. Het doel is inzicht te krijgen in hoe de Branded Player-formaten van ShowHeroes bijdragen aan de manier waarop consumenten merken ervaren en hoe campagnes merkdoelstellingen kunnen versterken.

Nederland excelleert binnen een wereldwijde strategie
Nederland staat in 2024 in de top 5 van markten, naast gevestigde regio’s zoals Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, en snelgroeiende markten zoals Brazilië en Mexico. Volgens de onderzoekers laten de resultaten zien dat vooral CTV-campagnes in Nederland bijzonder succesvol zijn. Zo blijkt uit de cijfers dat de campagnes van ShowHeroes Nederland 10% boven de Happydemics benchmarks scoren. Een van de Nederlandse campagnes die heeft bijgedragen aan dit succes is de samenwerking met Essent.

Volgens de Brand Lift Study hebben de Branded Player-formaten van ShowHeroes een belangrijke rol gespeeld in het versterken van de merkbeleving van de energieleverancier. De campagne zorgde niet alleen voor een beter merkbeeld, maar wist ook consumenten te overtuigen om het merk vaker te overwegen. Daarnaast werd een duidelijke koppeling gelegd tussen de merkboodschap en Essent, wat aantoont hoe effectief de combinatie van creativiteit en technologie in videoreclame kan zijn.
“Dat we door ShowHeroes de creatieve vrijheid te geven zo’n enorme impact konden realiseren, had ik nooit verwacht,” zegt Martijn Volger, Programmatic Advertising Specialist bij Essent. “De Branded Player-assets die zij hebben ingezet waren spot-on, en dat zie je terug in de resultaten van de campagnes.”

Vooruitkijken: creativiteit en impact combineren
De onderzoeksresultaten bevestigen volgens ShowHeroes de kracht van datagedreven en innovatieve aanpakken in CTV en online video. “We zijn trots dat Nederland tot de topmarkten behoort waar we zulke mooie resultaten hebben gerealiseerd,” zegt Tim Samsom, Country Manager ShowHeroes Nederland. “Onze Branded Player-formaten laten zien dat je met creatieve oplossingen en technologie niet alleen grenzen kunt verleggen, maar ook de kijkerservaring kunt verbeteren. Dankzij de validatie door Happydemics kunnen we andere merken overtuigen van de ongekende mogelijkheden van CTV en online video. Ons doel voor volgend jaar? Nederland in de top 3!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht