Industry Wire

Nederlanders digitaal niet normaal

Nederland blijft achter op alle gebieden van motivatie voor gebruik van digitale media, behalve op het gebied van zelfexpressie en communicatie. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van mediabureau Mindshare.

Vandaag heeft Mindshare het wereldwijde onderzoek Are you Digitally Normal? gepubliceerd. In dit onderzoek is via het Mindreader panel – waar 33.000 respondenten in 33 landen aan meedoen – gevraagd naar de motivaties voor het gebruik van digitale media.

 

De methode rankt de landen op vier verschillende motivaties, gecorrigeerd voor penetratie en infrastructuur. Nederland staat op de 31e plaats in de wereldwijde hitlijst met een ranking van 29 op entertainment, plaats 30 op informatie en is te vinden op nummer 23 als het om transactie gaat. Alleen op de motivatie zelfexpressie scoort Nederland gemiddeld met een ranking van 18.

 

De uitvinders van social media, de Amerikanen, scoren zelf heel slecht op zelfexpressie (plek 31), maar op entertainment scoren ze juist heel hoog. De Chinezen daarentegen zijn de absolute nummer 1 als het om zelfexpressie gaat (met een Digital Normal Index van 181 versus 83 voor de VS). Dat betekent voor merken dat ze rekening houden met hoe ze zich in diverse landen op bijvoorbeeld Facebook manifesteren.

 

Ruud de Langen, CEO Mindshare Nederland: “Consumenten die met verschillende motivaties online zijn moeten ook op verschillende manieren aangesproken worden. Adaptive Marketing is hierbij heel belangrijk”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht