Geplaatst door Barqo

Nederlands en Frans verhuurplatforms voor boten gaan strategische samenwerking aan

Bootverhuurplatforms Barqo uit Nederland en Samboat uit Frankrijk gaan samenwerken. En de timing kon niet beter: met de zomervakantie in aantocht en de versoepeling van de reisbeperkingen tussen beide landen wordt het voor Nederlanders een eitje om in Frankrijk een boot te huren – en om hun eigen boot te verhuren.

Barqo is het marktleidende platform voor de verhuur van boten in Nederland. Op Barqo.nl kunnen huurders boten zoeken, vergelijken én direct boeken. Eigenaren kunnen via Barqo eenvoudig hun boot te huur aanbieden. Op de site kunnen huurder en verhuurder hun voorkeuren voor prijs, data, locatie en faciliteiten makkelijk aangeven, waardoor varen voor iedereen toegankelijk wordt.

Het Franse Samboat doet sinds 2014 hetzelfde en is uitgegroeid tot de toonaangevende marktplaats voor bootverhuur in Frankrijk. Samboats vloot bestaat uit privéboten en boten van charterbedrijven. Die kunnen met een klik op de knop met of zonder schipper geboekt worden. Wie een boot wil huren kan zich laten leiden door de authentieke beoordelingen. De veiligheid wordt gegarandeerd door een identiteitsverificatie, een veilige betaalomgeving en een betrouwbare verzekering.

Beide bedrijven zijn marktleider in hun eigen land. Door beide platformen te integreren en de communities in Frankrijk en Nederland samen te voegen, willen ze het meest actieve en het grootste botenaanbod in Europa creëren. Samen hebben de platformen meer dan 60.000 boten ter beschikking en bedienen ze een community van maar liefst 400.000 vaarliefhebbers.

Door de samenwerking kan die community niet alleen in Frankrijk en Nederland een jacht huren, maar ook daarbuiten. Samboat is namelijk onderdeel van de Dream Yacht Group, die met meer dan 66 dochters en honderden miljoenen omzet over jachten en charterbureaus over de hele wereld beschikt . “Door onze krachten te bundelen zijn we in staat om onze klanten een nog betere en makkelijke internationale boekingservaring te bieden”, zegt Thijs Janssen, mede-oprichter van Barqo. “Deze samenwerking stelt ons in staat om van elkaar te leren.”

Het grootste deel van het botenaanbod van Samboat ligt in Zuid-Europa, waar Nederlanders graag naartoe gaan op vakantie. Door de samenwerking kan Samboat, via Barqo, meer Nederlandse toeristen bereiken. “We hebben al voet in de Nederlandse markt, maar samen met Barqo kunnen we hen nog beter bedienen”, zegt Laurent Calando, mede-oprichter van Samboat.

Barqo en Samboat maken het door de samenwerking makkelijker voor mensen om boten online te huren en verhuren. Allemaal met één doel: het plezier van varen naar zo veel mogelijk mensen brengen – en het varen voor iedereen toegankelijk maken.

Over Barqo
Barqo is het marktleidende platform voor boten in Nederland. Op Barqo.nl kunnen huurders boten zoeken, vergelijken en boeken. Daarmee besparen de huurders zo’n 10 tot 25 procent op de kosten van hun boot in vergelijking met de traditionele huurmarkt. Verhuurders kunnen op eenvoudige wijze hun boot te huur aanbieden. Beide partijen kunnen hun voorkeur voor prijs, data, locatie en faciliteiten kenbaar maken. Zo maakt Barqo varen toegankelijk voor iedereen.