Industry Wire

Geplaatst door Flow.ai

Nederlandse AI startup Flow.ai scoort hoog in Amerikaanse gids voor chatbotbedrijven

TILBURG –  De Nederlandse startup Flow.ai is gekozen als Best Fit voor chatbotplatforms door het in Silicon Valley gevestigde MarTech Advisor. In hun ‘Buyer’s Guide to SalesTech Chatbot Building Platforms’ zet de marketing autoriteit Flow.ai in de hoogste categorie, boven platforms van techgiganten als Google, Facebook, Microsoft en IBM. Met het platform van Flow.ai kunnen bedrijven zelf op eenvoudige wijze slimme chatbots maken en lanceren op verschillende kanalen, zoals hun eigen bedrijfswebsite of Facebook Messenger.
Flow.ai is opgericht in 2016 met als doel kunstmatige intelligentie en chatbottechnologie toegankelijk te maken voor een breed publiek. Eerder won Flow.ai de Startup Challenge die Media Markt in samenwerking met Get in the Ring organiseerde. Later deze maand zal de nieuwe versie van het Flow.ai platform live gaan.
Chatbots worden gezien als de derde informatiegolf, die volgt op websites en apps. Inmiddels spenderen vooral de jongere generaties meer tijd in sociale messaging apps dan op social media. Vooral millennials zijn app-moe en staan open voor het gemak om via chat van allerlei services gebruik te maken. Voor veel bedrijven betekent dit een unieke mogelijkheid om met hun klanten in contact te treden op een geautomatiseerde manier. Dit kan gevolgen hebben voor klantenservice, maar ook voor personalisatie tijdens bijvoorbeeld een aankoopproces. Chatbots lijken daarom een technologie gemaakt voor de klant. De verwachting is dat de chatbotmarkt zal groeien van 700 miljoen dollar in 2016 naar ruim 3 miljard in 2021.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht