Geplaatst door Aiden

Nederlandse ‘guided selling’ startup lanceert cadeau keuzehulp en boek

Met de feestdagen voor de deur begint ook weer de stressvolle zoektocht naar cadeaus. In coronatijd is die des te moeilijker, want hoe vind je als consument nu online een leuk cadeau in het vaak enorme productaanbod? Een startup uit Utrecht biedt de oplossing: een cadeau keuzehulp, gebouwd op haar eigen platform voor guided selling.

“Normaal gesproken gebruiken andere bedrijven onze software om keuzehulpen te maken voor bijvoorbeeld matrassen of koelkasten,” vertelt Marja Silvertant, CEO van Aiden. “Met de feestdagen voor de deur leek het ons wel een mooie actie om zelf een keuzehulp voor cadeaus te lanceren.”

De cadeau keuzehulp is te vinden op themostwonderfultimeoftheyear.com (naar het bekende kerstliedje). Eerst beantwoord je een paar vragen over de ontvanger. Bijvoorbeeld: hebben we te maken met een feestbeest, of juist een bankhanger? Vervolgens krijg je een selectie van passende cadeaus voorgeschoteld. Zit er een match bij, dan kun je het direct bestellen via de beste Nederlandse webwinkels.

Voor webshops die ook een keuzehulp willen maken heeft Aiden direct een cadeausuggestie: het nieuwe boek Klanten die twijfelen kopen niet, geschreven door Silvertant en haar collega Simon van Duivenvoorde. Het boek is vanaf nu te koop via o.a. Bol.com, Managementboek.nl of direct via de uitgever, Kompas.

“Of het nu om een cadeautje, een boormachine, of een kinderwagen gaat: klanten dwalen vaak doelloos rond door webshops, op zoek naar het juiste product,” aldus Silvertant. “Met de keuzehulp en het boek hopen wij webshops te inspireren om hun klanten online beter bij de hand te nemen. Leuk voor die klanten, maar vooral ook voor de verkoopcijfers.”