Industry Wire

Geplaatst door StoryStarter

Nederlandse personal stylingservice Maison365 breidt uit met Green Focused Box

Maison365 is een van origine Nederlandse online personal shopping service voor vrouwen. Het bedrijf is in 2016 opgericht, gebaseerd op een idee van fashion ondernemer Danie Bles om personal shopping beschikbaar te maken voor een breder publiek. De kledingboxen met een focus op duurzamere kledingmerken zijn vanaf nu verkrijgbaar via de website van Maison365.nl.

Hoe het werkt:
Maison365 werkt op basis van een vooraf verrichtte stijlquiz waardoor een op maat gemaakte box met kleding en advies wordt samengesteld. Dankzij een personal stylist worden vervolgens gemiddeld drie complete looks – ca. 15 items- aan huis bezorgd. Behouden wordt wat bevalt; de overige items kunnen kosteloos retour worden gestuurd. De service biedt niet alleen een uitkomst voor mensen met tijdsgebrek die toch graag gepersonaliseerd styling advies ontvangen, maar ook wordt vermeden dat losse items bij verschillende winkels worden besteld met meerdere pakketten en bezorgingen als resultaat.

Om duurzaam aankoopgedrag nog meer te stimuleren is het vanaf nu ook mogelijk om een kleding box te bestellen met onder ander verantwoorde merken die voldoen aan duidelijk meetbare eisen van duurzaamheid. Daarbij wordt gekeken naar o.a. de arbeidsomstandigheden en de ecologische en economische impact van de producten. Te denken valt aan Mud Jeans, Ecoalf, Arber Studio en Loop.a life.

Kim Kennedie (33) is sinds november 2021 toegetreden als nieuwe CCO na een lange loopbaan bij de Bijenkorf in o.a. Brand Partnerships. Haar visie voor Maison365 is om vooral te focussen op meer duurzame initiatieven met de Green Focused Box als eerste voorbeeld.

“Het is naar mijn idee enorm belangrijk om steeds bewuster en slimmer om te gaan met de huidige resources die we bij Maison365 tot onze beschikking hebben. Dat vergt inzet van de merken met wie we samenwerken maar vraagt bijvoorbeeld ook aandacht over de manier hoe we onze kledingboxen bezorgen.”
Kim Kennedie (CCO)

Toekomstige plannen:
Na een succesvol 2021 jaar, waarbij de omzet meer dan verdubbeld werd, worden juist duurzame initiatieven binnen het bedrijf naar voren geschoven. Door het toevoegen van merken met een duurzamer karakter is daarin de eerste stap gezet; consumenten kunnen vanaf nu gemakkelijk aangeven in de stijlquiz dat zij graag een selectie duurzamere merken willen ontvangen en stylisten zullen dit herkenbaar omschrijven op de personal note in de kledingbox. Momenteel heeft ongeveer 20 procent van de samenwerkende merken een duurzaam karakter, maar voor 2024 is het doel om dat naar 80 procent te tillen. Daarnaast willen zij in 2024 volledig duurzaam zijn met betrekking tot de verpakking van de boxen.

Overige info:
Maison365 beschikt over een brede collectie van circa 125 bekende internationale modemerken. Er werken zo’n 25 stylistes en de service is beschikbaar in Nederland, België en sinds 2022 in Duitsland. In 2021 werd Maison365 genomineerd voor de MT/Sprout Challenger 50: de lijst met de vijftig meest uitdagende, innovatieve en snelgroeiende bedrijven van Nederland.

Prijs: styling fee vanaf €14,95 – daarna afhankelijk per item wat wordt gehouden. Verzenden en retouren is gratis.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht