Geplaatst door Red Kubes

Nederlandse start-up Red Kubes benoemt Rouven Besters tot CEO en haalt 1,1 miljoen euro extra financiering op

Amsterdam, 13 februari 2023 – Red Kubes, de ontwikkelaar van Otomi, een platform dat Kubernetes productie ready maakt, kondigt vandaag aan dat Rouven Besters is benoemd tot Chief Executive Officer (CEO). Met zijn achtergrond in het cloud-native domein, brengt Rouven de juiste ervaring en visie mee om het bedrijf te helpen groeien. Dit nieuws komt tegelijkertijd met de extra financiering van 1,1 miljoen euro die Red Kubes heeft opgehaald. Deze financiering zal worden ingezet om de verkoop- en marketinginspanningen te versterken en het platform verder te ontwikkelen en evolueren.

De Nederlandse startup, opgericht in 2019, bereidt zich nu voor op de volgende fase. “De strategische richting voor de volgende fase staat vast”, zegt Rouven Besters, CEO van Red Kubes. “De focus zal liggen op groei, go-to-market en executie. Het doel van de vorige fase was de ontwikkeling van Otomi, een platform dat automatisering, integratie en configuratie van alle vereiste elementen voor het gebruik van Kubernetes in productie levert.” De benoeming van Rouven stelt het bedrijf in staat om de productstrategie verder uit te bouwen, met als doel een nog betere gebruikerservaring voor softwareontwikkelaars en platform engineers.

Rouven was eerder werkzaam als Director van VMware Tanzu/Pivotal, waar hij het Noord-Europese go-to-market team leidde voor de moderne apps business afdeling van VMware. Sinds 2015 is hij bezig met het uitbouwen en laten groeien van cloudgebaseerde bedrijven. Hij heeft deze bedrijven bijgestaan in hun transformatie naar moderne applicatieontwikkeling en cloud-native architecturen. Voordat hij bij Pivotal kwam, ondersteunde Rouven enkele van de grootste bedrijven in de regio bij hun overstap naar private cloud-technologieën en leidde hij go-to-market strategieën en teams voor start-ups en snelgroeiende bedrijven.

“Ik ben erg enthousiast over wat er binnen ons ecosysteem te wachten staat. Bedrijven erkennen inmiddels de uitdagingen bij het implementeren van Kubernetes. Het Red Kubes-team heeft fantastisch werk verricht door het ontwikkelen van een volwassen product dat deze uitdagingen aanpakt. Voor Red Kubes wordt daarom de mogelijkheid om klanten te ondersteunen bij het versnellen van resultaat met Kubernetes, alleen maar groter. Terwijl bijna elk bedrijf de mogelijkheden van Kubernetes ontdekt, komen ze ook voor een dilemma te staan en Red Kubes met Otomi zijn optimaal in staat om daarbij te helpen.” aldus Rouven Besters, CEO van Red Kubes.

Het bedrijf ziet een wereld voor zich waarin ontwikkelaars al hun aandacht kunnen richten op applicatiecode en het leveren van waarde aan hun gebruikers, in plaats van het operationeel krijgen van Kubernetes. Met de extra financiering van Capital Mills, zal Red Kubes verdergaan met het creëren van toegevoegde waarde voor softwareontwikkelaars en platform engineers in het automatiseren van de applicatie uitrol. Daarnaast zal financiering Red Kubes in staat stellen om verder te groeien en de missie te versnellen, om applicaties sneller naar productie te brengen, waardoor meer klanten sneller resultaten kunnen behalen bij het gebruik van Kubernetes.

“De markt voor Kubernetes ontwikkelt zich enorm snel en bedrijven hebben moeite om bij te blijven. Dit was het uitgangspunt voor Otomi en we zijn blij om te zien dat het product zich heeft ontwikkeld tot zijn uitgebreide en volwassen staat met tevreden gebruikers. We zijn erg enthousiast over de benoeming van Rouven als CEO. In combinatie met de extra financiering is Red Kubes nu klaar om de groei te versnellen en meer klanten te helpen in hun doelen voor software delivery” aldus Erwin van der Veen, partner bij Capital Mills, een early stage investeerder met focus op de eerste groeifase van innovatieve bedrijven.

Over Red Kubes
Red Kubes is een innovatief technologiebedrijf dat in 2019 werd opgericht met als doel het creëren van een oplossing waarmee software engineers zich kunnen concentreren op het leveren van waarde in plaats van tijdrovende operationele taken. Red Kubes is de ontwikkelaar van het Otomi Platform, een geïntegreerd platform dat alle vereiste elementen voor een productie Kubernetes set-up levert en automatiseert. Het platform integreert de beste open source tools met automatisering en zelfbediening om Kubernetes-clusters in elke cloud om te zetten in een productie container platform. Dit maakt het beheren, configureren en optimaliseren van Kubernetes-clusters een stuk eenvoudiger en toegankelijker. Als het enige technologie platform in Nederland dat lid is van de Cloud Native Computing Foundation (CNCF), richt Red Kubes zich op het verbeteren van de ervaring van het gebruiken van Kubernetes.

Over Rouven Besters
Rouven is een ervaren leider met een bewezen staat van dienst in groei en innovatie. Hij beschikt over ruime ervaring op het gebied van internationale Go-To-Market strategie, management, DevOps, User Experience, cloud computing, cloud-native applicaties, e-commerce en online marketing. Rouven heeft belangrijke posities bekleed bij bedrijven zoals VMware Tanzu, Pivotal, M4N en Dell. Als laatste leidde hij de Noord-Europese teams bij VMware Tanzu, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en uitvoering van de go-to-market strategie. Onder zijn leiding heeft zijn organisatie grote banken, verzekeraars en overheidsinstellingen geholpen hun overgang naar de cloud te versnellen en hun applicatiestacks te moderniseren. Als CEO van Red Kubes sinds december 2022, is Rouven verantwoordelijk voor de verdere groei van het bedrijf.