Geplaatst door NetApp

NetApp ondersteunt het data-driven Ducati-team tijdens het MotoGP-wereldkampioenschap 2020

Amsterdam, 24 januari 2020 – NetApp, de toonaangevende data-autoriteit op het gebied van de hybrid multi-cloud, is dit jaar opnieuw de officiële sponsor van het Ducati-team tijdens het MotoGP-wereldkampioenschap 2020. De samenwerking tussen NetApp en Ducati ondersteunt het team op het gebied van digitale transformatie. Op donderdag 23 januari presenteerde Ducati officieel zijn nieuwe MotoGP-team op het evenement in Bologna, waarbij pers en partners aanwezig waren.

Ducati, opgericht in 1926, is een toonaangevende fabrikant van sportmotorfietsen die worden gekenmerkt door hun krachtige desmodromische motoren. Deze motoren staan bekend om hun innovatieve ontwerp en gebruik van geavanceerde technologieën. Het dynamische assortiment van Ducati is erop gericht om klanten een sportieve rijervaring te bieden. Sinds 2012 is het bedrijf onderdeel van de Volkswagen Group.

Ducati startte zijn samenwerking met NetApp in 2018 om via de Ducati Corse-divisie de potentie van data in de racewereld volledig te benutten. Dankzij de vernieuwing van dit technologische partnership blijft de in Bologna gevestigde motorfabrikant gebruikmaken van de NetApp Data Fabric-architectuur voor zijn digitale transformatie.

De afgelopen twaalf maanden heeft Ducati gebruikgemaakt van de NetApp-HCI-oplossingen, die nu de basis vormen voor de infrastructuur van de filialen in EMEA, APAC en de Verenigde Staten. Op het circuit worden de oplossingen gebruikt om de prestaties en het concurrentievermogen in de MotoGP naar een nog hoger niveau te tillen. Bovendien ondersteunen alle NetApp-flash-oplossingen nu meer dan tweehonderd toepassingen. Op die manier wordt de volledige Ducati-data-omgeving geconsolideerd en beschermd.

Ook werkt Ducati samen met NetApp aan innovaties en talrijke digitale projecten, variërend van HPC-simulaties voor de aerodynamische eigenschappen van zijn motoren tot de ontwikkeling van verbonden motoren. Maar ook van het ontwerp en de implementatie van de Ducati Link-app – waarmee alle motorrijders parameters kunnen configureren, prestaties en routes kunnen vastleggen en een nieuwe manier van reizen kunnen ontdekken –, tot de verbetering van de veiligheid en de ontwikkeling van nieuwe motoren.

Claudio Domenicali, CEO van Ducati Motor Holding: “Wij zijn blij om de samenwerking met NetApp voort te zetten, omdat we data en digitale transformatie als een belangrijk onderdeel zien van onze toekomst- en successtrategie.”
Luigi Dall’Igna, General Manager van Ducati Corse: “Dankzij NetApp konden we nog beter presterende en innovatieve motoren ontwikkelen voor onze officiële coureurs Andrea Dovizioso en Danilo Petrucci. Met behulp van data waren we in staat veel interessante oplossingen te onderzoeken tijdens de ontwikkelingsfase en tests.”

Henri Richard, Executive Vice President of Worldwide Field and Customer Operations van NetApp: “De digitale transformatie wordt in elke sector van essentieel belang en de automotive-branche heeft op het gebied van deze trend al veel bereikt. We ondersteunen Ducati en in het bijzonder hun racedivisie graag bij het behalen van meer succes door gebruik te maken van de kracht van data. Onze klanten houden het partnership nauw in de gaten om de innovatie en samenwerking te begrijpen en er gebruik van te maken.”
Het MotoGP-wereldkampioenschap 2020 begint op 8 maart in Losail (Qatar), precies twee jaar na de start van de samenwerking tussen Ducati en NetApp. Ga voor meer informatie naar www.netapp.com/ducati.