Nicole Rosanella benoemd tot nieuwe directeur Corporate Marketing bij Samsung Electronics Benelux

Schiphol, 3 april 2025 – Samsung Electronics Benelux heeft per 1 april 2025 Nicole Rosanella benoemd tot Director Corporate Marketing. Met haar uitgebreide ervaring in marketing, communicatie en merkstrategie zal zij een sleutelrol spelen in het verder versterken van Samsungs positie als innovatief en mensgericht merk in de Benelux.
Nicole Rosanella brengt meer dan 15 jaar ervaring mee in marketing en merkontwikkeling bij toonaangevende, innovatieve bedrijven. Haar expertise en strategische visie maken haar de ideale persoon om Samsungs merk- en communicatiestrategie naar een hoger niveau te tillen.
“Ik kijk er enorm naar uit om bij Samsung aan de slag te gaan,” zegt Rosanella. “Samsung is wereldwijd een toonaangevend merk, bekend om zijn innovatie en technologische vooruitgang. Mijn doel is om de connectie met consumenten in de Benelux verder te versterken en Samsung nóg relevanter en geliefder te maken in het dagelijks leven van mensen.”
In haar nieuwe rol is Rosanella verantwoordelijk voor de vertaling van de wereldwijde merkstrategie naar de Benelux-markt, dit omvat de positionering van Samsungs gehele portfolio, van smartphones en consumentenelektronica tot verschillende zakelijke oplossingen. Hierbij zal zij een sterke focus leggen op de merkvisie ‘AI for All’, waarbij de kracht van kunstmatige intelligentie toegankelijk wordt gemaakt voor een breed publiek en de doorvertaling van One Samsung in combinatie met SmartThings, de naadloze integratie van Samsungs producten en diensten op een open platform.
Met haar aantreding onderstreept Samsung Electronics Benelux zijn ambitie om merkstrategieën nog beter af te stemmen op de behoeften van consumenten en zakelijke klanten. Het bedrijf blijft verder investeren in merkbeleving en innovatie om de klant centraal te stellen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.