Geplaatst door Bohemian Birds Group

Niek van Wieringen nieuwe CEO Bohemian Birds Group

Reisfanaat Niek van Wieringen volgt Michiel Stoffels op als CEO van Bohemian Birds Group. Van Wieringen was Head of Business Development bij Basic-Fit. Hij heeft de afgelopen jaren deze afdeling opgezet en was hierbij verantwoordelijk voor het opzetten van nieuwe concepten die bij elkaar additionele miljoenen omzetten opleverde. De belangrijkste groeipijlers waren het opzetten van een eigen media afdeling (BF Media), het creëren van een eigen sportvoeding lijn NXT level & optimaliseren van add-on omzetten.

Vertrekkend CEO Michiel Stoffels blijft betrokken bij het bedrijf als Board Member. In deze rol volgt hij Jasper Mutsaerts op. Acht jaar nadat Mutsaerts het bedrijf oprichtte is hij toe aan een nieuw avontuur.

Bohemian Birds heeft als missie om 100.000 mensen te helpen met het afvinken van hun bucket list, waarvan er inmiddels circa 38.000 bucket lists zijn afgevinkt. Het bedrijf is marktleider in studentenreizen en heeft als ambitie om dat binnen de komende vijf jaar ook te worden in het segment van bedrijfsreizen.

Niek van Wieringen: “Met vol enthousiasme begin ik aan de volgende reis binnen mijn carrière. Het is fantastisch om binnen deze snelgroeiende club terecht te komen en van mijn passie mijn werk te maken. Door de situatie van de afgelopen 2 jaar zijn de bucket lists steeds langer geworden en mensen blijven dromen van mooie reizen. Daarom ben ik er van overtuigd dat (net als na de roaring 20s) leisure/toerisme zal floreren en wij een belangrijke bijdrage kunnen leveren om groepen kennis te laten maken met al het moois dat de wereld te bieden heeft.”

Michiel Stoffels: “Met veel plezier heb ik 6 jaar lang aan het roer gestaan van dit geweldige bedrijf en na vele ups & downs is het tijd om het stokje door te geven. Bohemian Birds gaat een mooie tijd tegemoet met een goed gevulde pijplijn en een ijzersterk team van gedreven mensen, Niek zal zonder twijfel het bedrijf laten floreren als nooit tevoren.”

Jasper Mutsaerts: “Geïnspireerd door de Braziliaanse ondernemer Ricardo Semler was het mijn intentie om een bedrijf te creëren waarbij ik zelf niet nodig ben. Ik ben er trots op dat dit nu gelukt is. Met Bohemian Birds inspireren we mensen om de reis naar buiten te maken. In mijn volgende levensfase wil ik mensen begeleiden bij de reis naar binnen.”