Industry Wire

Geplaatst door Nielsen

Nielsen Brandbank behaalt 2e GS1-certificaat voor Drogisterij

Houten, 16 december 2019  – In nauwe samenwerking met GS1 Nederland, heeft Nielsen Brandbank na het succes van de eerste certificeringsronde voor Drogisterij, nu ook het tweede certificaat voor ‘Controleren’ weten te bemachtigen.

Als onderdeel van het certificaat ‘Controleren’ voor Drogisterij, kan Nielsen Brandbank als eerste partij etiket- en logistieke informatie van leveranciers controleren tegen de GS1 standaarden. Onder de noemer Drogisterij vallen diverse productgroepen, waaronder baby- en speciale voeding, zelfzorgmedicijnen, medische hulpmiddelen, cosmetica, persoonlijke verzorging en voedingssupplementen.

Met beide drogisterijcertificaten op zak, kan Nielsen Brandbank als eerste DMS-partij leveranciers in de drogisterijsector ondersteunen in het verhogen van de datakwaliteit voor diens offline & online productassortiment. Dit ligt in lijn met de officiële uitrol voor etiketinformatie binnen het Drogisterijprogramma, dat op korte termijn vanuit GS1 Nederland zal worden gecommuniceerd naar de markt.

###

OVER NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is een mondiaal meet- en data-analysebedrijf dat wereldwijd het meest complete en vertrouwde inzicht biedt van consumenten en markten. Nielsen is opgedeeld in twee business units. Nielsen Global Media, de arbiter van de waarheid voor mediamarkten, biedt media- en reclame-industrieën onbevooroordeelde en betrouwbare statistieken die een gedeeld begrip creëren van de industrie, vereist voor het functioneren van de markten. Nielsen Global Connect biedt fabrikanten en retailers van consumer packaged goods nauwkeurige, bruikbare informatie en inzichten en een compleet beeld van de complexe en veranderende markt die bedrijven nodig hebben om te innoveren en te groeien. Onze aanpak combineert eigen Nielsen-gegevens met andere gegevensbronnen om klanten over de hele wereld te helpen begrijpen “what’s happening now, what’s happening next,” en hoe ze het beste op basis van deze kennis kunnen handelen. Nielsen, een S&P 500-bedrijf, is actief in meer dan 100 landen en dekt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar www.nielsen.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht