Geplaatst door Buzzpress

Nieuw boek legt uit hoe je slim meer producten verkoopt via Amazon

Steeds meer Nederlandse bedrijven ontdekken Amazon als nieuwe manier om hun producten te verkopen. Maar hoe pak je dit nou slim aan en profiteer je optimaal van de mogelijkheden? Marco Coninx verkocht al dan 15 miljoen euro aan eigen merkproducten via Amazon en lanceert daar nu een boek over: Alles wat je moet weten over verkopen via Amazon.

Amazon is met afstand het grootste e-commerce bedrijf ter wereld. Het merk zet nu de eerste stappen in Nederland en stelt iedereen in staat om via hun platform producten aan Nederlandse consumenten te verkopen. Met slechts één product kun je al meeliften op de traffic en het vertrouwen dat Amazon de afgelopen jaren heeft opgebouwd.

Een wereldwijd publiek
“Het starten van een traditionele webshop is niet meer van deze tijd, marketplaces zoals Amazon hebben de toekomst”, aldus Coninx. In zijn boek neemt hij je mee naar de lucratieve wereld van Amazon. Dat is een wereld die zich niet alleen beperkt tot Nederland, want met het platform bereik je een wereldwijd publiek. “Alle praktische stappen om je eerste Amazon-omzetten te verdienen of te verhogen, worden in dit boek aan de hand van duidelijke voorbeelden, mijn persoonlijke ervaringen en waardevolle bonustips besproken”, zegt Coninx. “Dit boek is daarom onmisbaar voor iedereen die succesvol wil verkopen via Amazon, ongehinderd door taalbarrières, klantenservice en logistiek.”

Zo deelt Coninx de techniek waarmee je binnen twee weken op Pagina 1 van Amazon komt en hoe je zowel de logistiek als klantenservice aan het platform kunt overlaten.

Amazon is de grootste
In de Verenigde Staten gaat inmiddels ruim de helft van de online aankopen via Amazon. Experts verwachten dat het in Europa ook langzaam maar zeker die kant op gaat. Hier in Nederland zal Amazon naast spelers als Coolblue en Bol.com de e-commerce markt gaan domineren. De corona-crisis heeft er in ieder geval voor gezorgd dat steeds meer mensen online shoppen en daarbij ook vaker gebruik maken van online verkoopplatforms. “De omzet via Amazon stijgt de laatste maanden in ieder geval snel. Voor grote en kleine bedrijven ligt er dan ook een lucratieve wereld open, met forse groeimogelijkheden binnen de Amazon-business”, zegt Coninx.

Over ons

• Marco Coninx mag zich met recht een echte Amazon-expert noemen. Sinds 2013 verkoopt hij zelf producten via Amazon, waarbij hij jaarlijks miljoenen omzet. Vanuit zijn eigen succes helpt hij als mentor graag ondernemers met het opzetten en groeien van hun Amazon-verkoop. Daarnaast is hij een veelgevraagd spreker. Ook als auteur timmert Coninx aardig aan de weg. In 2015 verscheen van zijn hand het boek ‘Verover Europa via Amazon’, dat met enthousiasme werd ontvangen en waarvan talloze exemplaren werden verkocht. Zijn nieuwe boek, ‘Alles wat je moet weten over verkopen via Amazon’, is de logische opvolger.