Nieuw Growth Agency Gangmakers combineert digital marketing, AI en tech voor compound groei
Het nieuwe Growth Agency Gangmakers, opgericht door Melvin Woudenberg, combineert digital marketing, tech en AI met een organisatiebrede aanpak om groeiplafonds van bedrijven te doorbreken. Ze introduceren het principe van ‘compound groei’: een unieke aanpak waarbij marketing niet langer als een losstaand onderdeel wordt gezien, maar wanneer nodig strategisch wordt gekoppeld aan kritische bedrijfsonderdelen als sales, finance, HR en operations. Het bureau noemt zichzelf AI-realistisch en kijkt kritisch naar waar AI toegevoegde waarde kan hebben. Gangmakers richt zich op bedrijven die verkeren in een groeifase en is gevestigd in Utrecht.
De sleutel tot toekomstige groei ligt in het compound groei principe “Marketeers dachten de afgelopen jaren het gedrag van de doelgroep te doorgronden, maar ze komen erachter dat dit niet langer het geval is,” stelt oprichter Melvin Woudenberg. “De klantvraag verandert snel, terwijl de enorme impact van AI de toekomst van de industrie onzeker maakt. Dit alles, gecombineerd met het gebrek aan afstemming tussen verschillende afdelingen, zorgt ervoor dat veel bureaus de nieuwe realiteit niet meer kunnen bijbenen. Hierdoor blijft een werkende strategie voor groei structureel uit. Hoewel we jarenlang ervan uitgingen dat data alle inzichten gaf, zien we nu dat de meetbaarheid moeilijker wordt en échte groei uitblijft.”
Gangmakers stelt dat groei niet langer alleen op data en het verbeteren van één enkel kanaal te baseren is. Het bureau werkt daarom via het ‘compound groei’ principe: een steady performance en constante verbetering van alle touchpoints in de consumer journey. De filosofie is duidelijk: investeren in de samenhang van alle bedrijfsonderdelen levert exponentieel meer op dan het nastreven van perfectie in een losse marketing-silo. Zo is het bureau in staat het marketingproces te verbeteren en growth trajecten te versterken door onder andere data te koppelen aan campagnes, het salesteam te verbinden met marketeers en te onderzoeken waar AI in jouw organisatie echt impact kan maken.
Strategisch inzoomen op het probleem
Met meer dan tien jaar ervaring in digital marketing, development en groei bij toonaangevende organisaties als Social Brothers, brengt oprichter Melvin Woudenberg de expertise mee om klanten te helpen met zowel strategie als concrete uitvoering. “In onze industrie zien we dat veel bureaus onmiddellijk een oplossing aanbieden voor het probleem dat een organisatie benoemt. Bij Gangmakers pakken we dat anders aan. We geven niet direct een oplossing, maar onderzoeken eerst bedrijfsbreed door middel van kwalitatieve gesprekken en kwantitatieve data of de uitdaging die de klant ervaart, wel écht het onderliggende probleem is”, zegt Woudenberg. Deze kritische denkwijze noemt het bureau de inventarisatiefase. Pas na deze fase volgt een scherp en strategisch plan met blueprint, roadmap en business cases. “Samen bepalen we de juiste richting, dagen we gemaakte keuzes uit en bouwen we aan duurzame compound groei.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.