Industry Wire

Geplaatst door Freshheads

Nieuw in de reismarkt: TravelMoodz.com, hét vraag- en aanbodplatform voor onafhankelijke reisprofessionals

Iedere reisprofessional krijgt een eigen plek op het platform, waar zij zichzelf perfect kunnen presenteren aan de potentiële reizigers. Ellis Assink, owner TravelMoodz.com: “Met andere woorden biedt TravelMoodz.com een kick-start voor onafhankelijke reisprofessionals om hun eigen netwerk en handel binnen te halen.”

De vakantieganger vindt op basis van persoonlijke voorkeuren als locatie, soort reis, taal en services de reisprofessionals die ben hen past. Zij kunnen vervolgens verschillende professionals om advies vragen, dit vergelijken en uiteindelijk afspraken maken met degene die het beste aansluit. De vakantieganger kan zelfs de reisprofessional inzetten om de reis op locatie voor hen te boeken. Wat vaak behoorlijk in de kosten scheelt.

Quirine ter Haar, director TravelMoodz: “Je merkt dat mensen steeds meer behoefte hebben aan unieke belevenissen en exclusiviteit. We willen allemaal iets wat een ander niet heeft. We leven in een maatschappij waar we het hele jaar naar een vakantie toeleven. We willen dan ook het onderste uit de kan halen en geen ritjes langs de Costa del Sol en andere ‘trekpleisters’ die al jaren zijn doodgebloed. Maar langs de echte pareltjes die je alleen kent als je er woont.” En daar is TravelMoodz uniek in. De meeste van de professionals wonen namelijk op plaats van bestemming. Zij weten als niemand anders welke plekjes de moeite waard zijn.

Het platform speelt in op de behoefte aan transparantie en geeft zowel de reiziger als reisprofessional zelf de touwtjes in handen. Om de veiligheid van de consument te waarborgen worden reisprofessionals vooraf gescreend. Door diploma’s en licenties te overleggen en positieve reviews te verzamelen werkt de reisprofessional aan een krachtig en persoonlijk portfolio.

TravelMoodz.com is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met internetbureau Freshheads. Igor Delissen, interactieontwerper bij Freshheads: TravelMoodz is ontwikkeld op basis van de lean startup-methode. Hierbij werken we vanuit de essentie en zijn we begonnen met een zogenoemd ‘minimum viable product’. Oftewel: nog niet perfect, maar het minimaal benodigde om het concept te toetsen bij de eindgebruiker. Input en feedback uit deze toetsperiode wordt vervolgens gebruikt om het platform verder te optimaliseren.”

www.travelmoodz.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht