Geplaatst door Sitecore

Nieuw: Sitecore Experience Cloud™ verandert digitale ervaringen

Sitecore Symposium 2017, Las Vegas, NV – 17 oktober 2017 – Sitecore®, de wereldmarktleider in experience management software, onthult vandaag de Sitecore Experience CloudTM, met een breed aanbod aan content management, digitale marketing en commerce tools, net als continu geoptimaliseerde ervaringen, nieuwe benaderingen voor het verzamelen van klantgegevens en realtime inzichten met behulp van machine learning. Als deel van deze aankondiging kondigt Sitecore een beduidende release aan van versie 9 van zijn vlaggenschip – het Sitecore® Experience Platform™(XP), het digitale experience platform en de Sitecore® Experience Manager (XM) voor web CMS.

Met de release van versie 9 introduceert Sitecore Sitecore xConnect™, een framework van hoogwaardige API’s en diensten waarmee gebruikers via Sitecore verzamelde gegevens van klantinteracties kunnen combineren met klantgegevens uit eigen systemen of kanalen en uit externe bronnen. Die overvloedige hoeveelheid data wordt gebundeld met de Sitecore Cortex™ – een innovatieve machine learning engine met geavanceerde algoritmen die realtime inzichten bieden in klantgegevens uit de eigen organisatie en uit externe bronnen. Met Sitecore Cortex – aangekondigd als bestanddeel van de Sitecore Experience Cloud – worden gedrag van de klant, beslissingen, interacties en resultaten continu verwerkt en geoptimaliseerd. Zo worden nieuwe klantsegmenten en omzetkansen ontdekt, wat merken een concurrentievoordeel verschaft. Marketeers profiteren niet alleen van een hoogwaardig, allesomvattend zicht op de klant, maar kunnen nu ook aan de slag met intelligente inzichten. Hiermee ont­wik­kelen ze omnichannel ervaringen die voor elk individu bijzonder gepersonaliseerd zijn.

“Effectieve marketing verlangt tegenwoordig dat je weet hoe de uitwisseling van klanten met je merk in realtime verloopt,” zegt Mark Frost, CEO van Sitecore. “Met Sitecore Experience Cloud, Sitecore Cortex en de Versie 9 van Sitecore XP en Sitecore XM blijft Sitecore een voorloper op het vlak van innovatie. Het belangrijkst is dat onze klanten ervan profiteren dat ze onmiddellijk effectiever en intelligenter klanten kunnen werven, behouden en hun klantrelaties verder kunnen ontwikkelen.”

“Deze nieuwste release betekent een volgende visionaire stap voorwaarts voor Sitecore,” stelt RBA, Inc. Sitecore MVP en Technology Evangelist Jason Wilkerson, die heeft deelgenomen aan het testprogramma voor Versie 9 van Sitecore XP. “Van het compleet geintegreerde aanbod in commerce tot het nieuwe Sitecore xConnect – die bedrijfsintern omnichannel toegang tot klantgegevens mogelijk maakt in de Sitecore Experience Database [xDB]. U kunt voortaan echt precies zien welk effect uw marketing­activiteiten hebben op de manier van interactie van klanten met uw merk,” zegt hij. Thom Howard, .NET Practice Director van TechAspect en eveneens deelnemer aan het testprogramma, stemt hiermee in: “Met het nieuwe xConnect wordt de Sitecore xDB analysedatabank een schat van informatie. Het groeit uit tot het ideale centrale systeem voor ondernemingen met een eigen infrastructuur voor marketingtechnologie.”

Sitecore XP en Sitecore XM Versie 9 leveren toegevoegde waarde op het punt van innovatie, uitbreidingen en time-to-market. Zo wordt de afstand tussen merken en hun klanten duidelijk korter. Naast Sitecore xConnect en Sitecore Cortex omvat de release van Versie 9 ook:

• nieuw ontworpen internetformulieren, schaalbare e-mail marketing en hoogwaardige automatiseringsopties voor marketeers
  • krachtige headless mogelijkheden voor ontwikkelaars die digitale ervaringen willen leveren op IoT, wearables en andere mobiele apparatuur
  • Sitecore® Connect for Salesforce en Sitecore® Connect for Microsoft Dynamics 365 CRM-systemen
  • een betere beveiliging en controle met Federated Authentication en ondersteunde encryptie voor persoonlijk identificeerbare informatie (PII) om klanten te helpen bij compliance verplichtingen

Versie 9 van het Sitecore Experience Platform en de Sitecore Experience Manager zijn vanaf vandaag verkrijgbaar – klik hier voor meer informatie.

Over Sitecore

Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software. Het Sitecore® Experience Platform™ beheert content, levert contextuele informatie, automatiseert communicatie en maakt gepersonaliseerde commerce mogelijk, op schaal. Het stelt marketeers in staat om onmiddellijk met content binnen context te reageren op hoe klanten communiceren met het betreffende merk, via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 4.900 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L’Oréal – vertrouwen op Sitecore voor context marketing om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.