Industry Wire

Geplaatst door Young Einstein

Nieuw spel zorgt voor ‘nieuwsverslaving’

Op Wistikal.nl draait alles om nieuws en het voorspellende vermogen van mensen. Elke dag worden deelnemers uitgedaagd om de afloop te voorspellen van nieuwsfeiten op het gebied van bijvoorbeeld sport, shownieuws, economie of politiek uit zowel binnen- als buitenland. Wistikal houdt bij hoe het nieuws zich ontwikkelt en welke spelers de beste vooruitziende blik hebben.

Wie het nieuws goed volgt, kan beter voorspellen. Het blijkt ook dat bezoekers van Wistikal.nl in korte tijd een nieuwsverslaving opbouwen en actief op zoek gaan naar nieuwsontwikkelingen. Dit blijkt uit diverse e-mails van deelnemers.

Maandelijks wordt de beste voorspeller beloond met een prijs. Zo wordt er bijvoorbeeld komende maand een iPhone weggegeven.

Om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het spel Wistikal is vandaag een landelijke promotiecampagne van start gegaan. De campagne duurt enkele weken en bestaat uit een ‘guerilla-actie’ op treinstations, advertenties in dagbladen, radiospots op Radio 538 en een videocommercial met anti-model Dikke Dennis op enkele grote nieuwssites. Wistikal.nl is bedacht en ontwikkeld door Young Einstein, een onderdeel van NDC mediagroep.

Voorbeelden van vragen die gesteld worden op Wistikal.nl:

• Welke artiest of band staat er op nummer 3 in de Top 2000 van 2008?
• Is Fred Rutten op 31 januari 2009 nog steeds de hoofdcoach van Schalke 04?
• Wordt het Groot Dictee der Nederlandse Taal op 17 december 2008 gewonnen door een Nederlander of een Belg?
• Wordt Osama Bin Laden in 2009 gevonden en opgepakt?
• Weet Lance Armstrong de Tour Down Under 2009 op zijn naam te schrijven?
• Verschijnt Windows 7 (de opvolger van Vista) voor de kerst van 2009 op de markt?

Young Einstein is onderdeel van NDC mediagroep.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht