Geplaatst door Eleanor

Nieuw zzp-platform met verdienmodel verbindt relaties uit netwerk

Amsterdam, 25 april 2022 – Via het nieuwe platform Eleanor dragen zzp’ers makkelijk freelancers uit hun eigen netwerk aan voor opdrachten waar zij zelf geen tijd voor hebben. Een vertrouwd netwerk is enorm waardevol. Het kost vaak jaren om het op te bouwen en veel energie om te onderhouden. Met de komst van dit platform worden zzp’ers daar voor het eerst écht voor beloond. Voor het eerst wordt er een verdienmodel aan gekoppeld waar alle betrokken partijen belang bij, en financieel profijt van, hebben. Bovendien wordt het gehele administratieve- en juridische proces uit handen genomen.

Het geld dat normaal gesproken in dure detacheringsbureaus verdwijnt wordt verdeeld over de verbindende zzp’er, uitvoerende freelancer, opdrachtgever en goede doelen. Ook regelt het platform geautomatiseerd en geheel volgens geldende wetgeving alle administratie: van het contract tot en met de facturatie.

Elke partij verbonden en bevoordeeld

Via Eleanor verbinden zzp’ers alle partijen met elkaar. Dat heeft voor iedereen voordelen. Mike Philips, initiatiefnemer van Eleanor vertelt over de introductie van het nieuwe platform: “Verbindende zzp’ers houden hun zzp-status. In ruil voor het samenbrengen verdienen verbinders een vergoeding. Opdrachtgevers besparen tijd en kosten en kunnen rekenen op een freelancer uit een vertrouwd netwerk. Bovendien krijgen uitvoerende zzp’ers opdrachten zonder dat ze hier actief naar hoeven te zoeken. Verder profiteren ze tijdens de klus van tijdregistratie-tools.”

Samenwerking met de Rabobank

De lange uitbetaaltermijn van facturen is met het zzp-platform ook verleden tijd. Door de samenwerking met de Rabobank kunnen facturen binnen 24 uur en tegen lage rente vooruit worden betaald. Op een eenvoudige en toch innovatieve manier vragen freelancers deze factuurfinanciering op het digitale platform aan. Önder Ulucan, Partnership Manager Rabobank, licht de samenwerking toe: “Samen met Eleanor helpen wij ondernemers te doen waar ze goed in zijn: ondernemen. Dat doen wij door het makkelijker te maken om financiering aan te vragen.”

Goede doelen

“De zzp’ers achter Eleanor vinden het belangrijk dat geld bij de mensen terechtkomt die dat verdienen”, aldus Philips. Een deel van de omzet gaat daarom standaard naar een goed doel. Ook geeft het platform de verbindende freelancer de keus om zijn of haar passieve inkomsten gedeeltelijk of geheel aan goede doelen te doneren. Hans Pruis, voormalig COO/CEO Adecco en CEO Solutions Group vertelt: “Een uniek en wel doordacht zzp platform met daadwerkelijke toegevoegde waarde voor alle betrokken partijen. Een mooi pareltje waarin ik alle vertrouwen heb voor een briljante toekomst.”