Nieuwe business talkshow over creativity, marketing & digital

Afgelopen week lanceerden Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn de eerste aflevering van de online business talkshow ‘De Boardroom’. Maandelijks bespreken zij op YouTube, Spotify en Apple Podcasts de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van creativity, marketing & digital. De tafelgasten in de eerste aflevering zijn Tjalke Bredenoord (Arla Foods) en Baba Touré (Home).
Unieke mix
Ter Voert, die een lang trackrecord heeft opgebouwd als het gaat om het realiseren van zakelijke content, podcasts, events tot tv-programma’s, ziet in de markt vooral initiatieven die gericht zijn op slechts een van de drie gebieden die in het nieuwe programma aan bod komen: creativity, marketing & digital. “Een onafhankelijke business talkshow in video en audio met de laatste nieuwtjes, trends, ontwikkelingen, issues tot innovaties in die domeinen was er nog niet. Terwijl die werkgebieden vandaag de dag meer dan ooit met elkaar verweven zijn”, aldus de voormalig hoofdredacteur van Broadcast Magazine en Emerce.
De Boardroom kent elke aflevering drie tafelgasten, waarvan sidekick Bert Hagendoorn (medeoprichter Agency Engines) een vaste waarde is. Elke aflevering wordt aangevuld met twee wisselende gasten: denk aan managers, strategen, designers tot C-level en andere gegadigden, die werken voor of bij (digital) marketing bureaus, merken tot online (tech)platforms en mediabedrijven. Hagendoorn: “De unieke mix aan onderwerpen en gasten sprak me meteen aan, toen Ronald me vroeg om vaste tafelgast in De Boardroom te worden.”
Brede doelgroep
Hagendoorn, die bureaus adviseert op groeistrategie- en positioneringsvraagstukken, zag hiermee een langgekoesterde wens in vervulling gaan. “Ik wilde altijd nog eens een programma maken over de business waar ik zo enthousiast over ben, die ook zoveel mensen buiten het vak ook dagelijks bezighoudt. Creativiteit, marketing en digital zijn allang niet meer voorbehouden aan bepaalde branches of sectoren, het is voor een veel grotere groep Nederlanders dagelijks van belang. Hetzij uit zakelijke overwegingen, dan wel uit persoonlijke interesse.”
Voor de distributie en het vermarkten van het nieuwe format is een samenwerking aangegaan met Audiohuis, onderdeel van Mediahuis, de voormalige Telegraaf Media Groep. “Met een B2B2C-propositie is het wenselijk om een partner te hebben die daarin kan voorzien, in zowel audio (Audiohuis) als video (Mediahuis)”, zo stelt Ter Voert. Waarbij de focus in de kern op de business ligt, maar relevante en interessante zaken in de periferie ook aan bod komen. Edwin Koeners, Sales & Business Development verantwoordelijke binnen Audiohuis: “Die brede focus van De Boardroom, in combinatie met de twee hosts, maakt deze talkshow zeer relevant voor onze eigen business en tegelijkertijd toegankelijk voor een zeer breed luisterpubliek. Een must-hear-productie, die perfect past in ons netwerk.”
Partners
De eerste aflevering van De Boardroom is vanaf 12 november te streamen via YouTube en Spotify en Apple Podcasts. Adverteren is mogelijk middels inserts via het advertentienetwerk van Audiohuis, partnerships op onder meer het billboard en in de marketingcommunicatie rondom het programma. “De Boardroom is een onafhankelijke business talkshow, waar we een open gesprek met onze gasten hebben. We zijn kritisch, nieuwsgierig, informatief, met respect voor elkaar, maar zullen altijd ‘de vraag achter de vraag’ stellen”, aldus Ter Voert.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.