Geplaatst door ABBYY

Nieuwe CMO en Head of Customer Innovation bij ABBYY

Amsterdam, 26 februari 2020 — ABBYY, wereldwijd leider op het gebied van Digital IQ-oplossingen voor bedrijven, benoemt Scott Opitz per direct tot Chief Marketing Officer (CMO). Hij volgt Jupp Stoepetie op, die na twintig jaar trouwe dienst met pensioen gaat. Maxime Vermeir, tot voor kort Senior Solution Architect bij ABBYY Benelux, krijgt een nieuwe, internationale rol; hij wordt Head of Customer Innovation.

Scott Opitz, al dertig jaar werkzaam in de computerbranche, was directeur van ABBYY Process Intelligence sinds ABBYY’s acquisitie van TimelinePI in augustus 2019, een bedrijf dat hij had opgericht en waarvan hij de CEO was. In deze functie hield hij toezicht op de integratie van TimelinePI’s process intelligence-producten (nu ABBYY Timeline) in de wereldwijde sales- en distributiekanalen van ABBYY.

Voormalig CMO Jupp Stoepetie besloot zijn werkzaamheden neer te leggen na een twintigjarige carrière bij ABBYY. In 2000 richtte Jupp ABBYY Europe op, dat in 2002 een volledige dochteronderneming van ABBYY werd. Onder zijn leiding veranderde ABBYY Europe in een grote, groeiende en winstgevende eenheid met succesvolle bedrijven in verschillende Europese landen.

Nauwer samenwerken met strategische klanten

Ook in de Benelux-organisatie valt een nieuwe benoeming te noteren. Maxime Vermeir, tot voor kort actief als Senior Solution Architect in de Benelux, is intussen benoemd tot Head of Customer Innovation. Met een groeiend team van innovation consultants zal hij relaties onderhouden met de strategische klanten van ABBYY om hen wegwijs te maken in de mogelijkheden van de nieuwste technologieën van ABBYY.

“We hebben de laatste tijd veel nieuwe dingen gelanceerd, zeker na de overname van Timeline, maar eigenlijk ook daarvoor al,” legt Vermeir uit. “Nu is het zaak om onze klanten te helpen nagaan hoe deze innovaties hen kunnen helpen om hun bedrijfsgegevens nog beter boven water te halen of hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Door een actieve rol te spelen in de innovation centres van dit soort klanten kunnen we hen mogelijkheden laten ontdekken waarvan ze het bestaan nog niet wisten.”

Over ABBYY

ABBYY is een Digital Intelligence-bedrijf. We bieden een Digital Intelligence-platform dat voorziet in een compleet inzicht in uw business en uw Digital IQ verhoogt. Onze technologieën worden gebruikt door een derde van de Fortune 500-bedrijven in de financiële wereld, de verzekeringsbranche, transport, zorg en andere sectoren. Zij helpen organisaties slimme zakelijke beslissingen te nemen. ABBYY heeft kantoren in dertien landen wereldwijd.

Meer info: www.abbyy.com/company.