Industry Wire

Geplaatst door Leadgate

Nieuwe dienst ‘Link’ van Leadgate is een GDPR compliant online alternatief op telemarketing

Rotterdam, 26 oktober 2017– Leadgate Europe voegt de dienstverlening ‘Link’ toe aan haar dienstenpakket. De nieuwe dienstverlening helpt bedrijven om, door online marketing, gegenereerde leads te ontwikkelen tot concrete afspraken voor de salesteams met inachtname van de veranderende privacy wetgeving.

Door de intrede van de General Data Protection Regulation (Algemene Verordening Gegevensbescherming of AVG in Nederland) en daarbij de komst van de E-privacy wetgeving verandert er vanaf 25 mei 2018 veel met betrekking tot de benadering van potentiële klanten. Om hierop in te spelen heeft Leadgate een online manier bedacht om ondanks de nieuwe regelgeving toch direct klanten te benaderen en mogelijk afspraken te maken. Een nieuwe vorm van online Telemarketing.

Social Selling
Met de introductie van ‘Link’ zal Leadgate de leads die reeds vanuit de marketing campagnes ontwikkeld worden, omzetten tot concrete klantafspraken voor het salesteam.
Het social selling team van Leadgate zal het LinkedIn Premium account van de opdrachtgever overnemen en op voorzichtige wijze proberen in contact te komen met prospects uit de marketingcampagnes of uit specifiek aangewezen doelgroepen. Hierbij wordt een conversatie gestart over relevante onderwerpen met als doel deze te converteren tot een daadwerkelijke afspraak.

Marketing ROI duidelijk in beeld
Deze gestructureerde aanpak leidt tot hogere effectiviteit van alle (online) marketing campagnes. Het gehele proces zorgt ervoor dat de conversie ratio’s en de marketing ROI zullen stijgen, waarbij tevens te zien is op basis van welke marketingcampagne een lead wordt geconverteerd. Daarnaast wordt er met onbekende contactpersonen in de markt contact gelegd waardoor de vernieuwing in de contactendatabase een extra boost krijgt. Salesteams kunnen hierbij doen waar ze goed in zijn; verkopen bij een potentiële klant op locatie.

De Link-dienst van Leadgate is beschikbaar in twee vormen: Link-Together waarbij Leadgate in uw LinkedIn profiel kruipt en u direct persoonlijk ondersteunt voor €1.000 per maand of Link-TakeOver waarbij Leadgate het volledig overneemt en ook de afspraken maakt voor €1.500 per maand. Leadgate start bij iedere klant met een haalbaarheidstoets en geeft vervolgens een verwachting van het aantal te behalen afspraken per maand, alvorens een traject te starten.

“De GDPR/AVG en de komst van de nieuwe E-privacy wetgeving houdt de gemoederen de laatste maanden flink bezig. Ook wij krijgen te maken met deze veranderingen en hebben gekeken hoe we hierop kunnen inspelen. De Leadgate Link dienst hebben wij de afgelopen tijd uitgebreid getest, is inmiddels succesvol gebleken en breidt onze invloed binnen de marketingfunnel uit. Waar we voorheen bij klanten werkten naar de zogenoemde Marketing Qualified Leads (MQL), gaan we met Link verder door er Sales Qualified Leads (SQL) van te maken”, aldus Pieter Vogelaar, Managing Director.

Over Leadgate
Leadgate Europe is een online marketing bedrijf dat zich focust op IT organisaties. Alle medewerkers van Leadgate hebben een IT achtergrond waardoor zij de taal van haar klanten spreken. ‘Marketing as a Service is een belangrijk begrip binnen het bedrijf. De gehele dienstverlening van Leadgate is een iteratief proces, waarbij zij marketingcampagnes continue analyseren, uitvoeren en verbeteren. Naast ‘Link’ is het bedrijf gespecialiseerd in het bedenken van een online marketingstrategie, website optimalisatie, online advertising en marketing automation. Meer informatie is te vinden op www.leadgate.nl of neem gerust contact op via info@leadgate.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht