Nieuwe directie bij marketingbureau Juist

BOEKEL, oktober 2025 – Een nieuwe directie aan het roer. En een duidelijke visie voor de toekomst. Het Boekelse fullservice marketingbureau Juist heeft heldere ambities. “We zetten onszelf nóg steviger op de kaart als strategische groeipartner die echt met ondernemers meedenkt”, aldus algemeen directeur Jorg Gijsbers. Samen met Teun van den Heuvel als directeur Marketing en Strategie en Berrie Abelen als eigenaar vormt hij sinds 1 september de nieuwe directie.
Een strategisch partner voor klanten
Met het nieuwe directieteam slaat Juist een volgende bladzijde om. Jorg Gijsbers: “We willen nog duidelijker laten zien dat we niet alleen een marketing- en webdevelopmentbureau zijn, maar echt een strategische partner die bedrijfseconomisch meedenkt. Samen met ons professionele team gaan we voor resultaten waar onze klanten en wijzelf gelukkig van worden.”
Dezelfde vertrouwde basis
Teun van den Heuvel: “Jorg en ik waren in een andere rol al onderdeel van de directie en hebben de taken van Filip Demuyt, onze voormalige directeur en mede-eigenaar, op de achtergrond al overgenomen. Die overdracht verliep dus heel soepel. Filip heeft sinds 2007 als pionier en vast gezicht van Juist een belangrijke rol gespeeld en blijft als adviseur betrokken. Onze klanten kunnen er dus op rekenen dat Juist dezelfde vertrouwde basis behoudt. Mét de frisse energie van ons als nieuwe directie.”
Waarde toevoegen
Juist biedt als fullservicebureau het volledige pakket van marketing en strategie tot webdesign en -techniek. Gijsbers: “De afgelopen jaren hebben we geïnvesteerd in innovaties als AI en professionalisering en tilden we de kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger niveau. Nu bouwen we ons klantportfolio graag verder uit.”
Van den Heuvel: “Er zijn maar weinig regionale bureaus van onze omvang – met zo’n 30 collega’s – die het aanpakken zoals wij. We gaan echt op de stoel van een marketeer of ondernemer zitten en bepalen samen het doel en op welke manier we onze waarde kunnen toevoegen én terugverdienen. Voor de ene klant is dat meer zichtbaarheid, terwijl het voor de andere gaat om omzetgroei, het implementeren van AI of het aantrekken van personeel. Als de strategische basis goed staat, dan kan het gas erop en gaan we pragmatisch aan de slag.”
Elkaar aanvullen
De behoeften en verwachtingen van klanten scherpstellen. Daar draait het om volgens Abelen. Hij is ook eigenaar van Adcorporate en Bedrijventekoop.nl, die samen met Juist de Dot Group vormen. “Omdat ik met die bedrijven zelf ook klant van Juist ben en vanuit mijn specialisme weet wat ondernemers bezighoudt, kan ik vanuit de bril van de klant kijken en bijsturen.”
Daarnaast ligt zijn focus vooral op financiële zaken. Gijsbers: “Dat Berrie als eigenaar naar voren stapt en sparringpartner is op het vlak van financiën en bedrijfsstrategie, is heel waardevol. Onze drie persoonlijkheden vullen elkaar goed aan; Teun pakt de strategische kant van marketing op en ik de interne procesinrichting.” Van den Heuvel: “Maar naast ons als directie staat vooral een getalenteerd, ervaren team dat voor resultaat zorgt voor onze klanten. In de toekomst willen we onze collega’s nog nadrukkelijker betrekken bij beslissingen en de koers. We doen het echt samen.”
Bewaken van DNA
In de markt nemen veel grote marketingbureaus de kleinere over. Juist kiest daar bewust niet voor. Van den Heuvel: “We zijn strategisch partner voor een gevarieerde klantengroep, van de lokale ondernemer op de hoek tot e-commercebedrijven en een internationale partij als Vanderlande in Veghel. Die waarderen de combinatie van strategisch meedenken, pragmatisch werken en persoonlijke aandacht. Die mix ontbreekt vaak bij de wat grotere marketingbureaus.” Gijsbers: “We blijven dicht bij onze eigen identiteit. Van klanten horen we vaak dat het voelt alsof Juist een verlengstuk van hun bedrijf is. Ze waarderen de samenwerking met een vast gezicht, het snelle schakelen en de resultaten die we opleveren.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.