Industry Wire

Geplaatst door Topbloemen

Nieuwe huisstijl Topbloemen.nl draait om verbinding

Nieuw-Vennep, 3 oktober 2022 – Topbloemen.nl lanceert vandaag haar nieuwe huisstijl. Topbloemen.nl is onderdeel van het bedrijf Topgeschenken Nederland BV waar ook de merken Toptaarten.nl, Topfruit.nl en Topgeschenken.nl onder vallen. Ook voor hen geldt per vandaag een nieuwe huisstijl. De rebranding draait volledig om verbinding.

De reden achter het doorvoeren van de rebranding is moderniseren en het verfrissen van de uitstraling. Nieuw is het logo, de pay-off, verpakkingsontwerp en uitstraling. De nieuwe huisstijl is ontworpen door designbureau Jo Concepts.

Omdat ik aan je denk
Middels klantonderzoek is belangrijke input geleverd voor een nieuwe missie en pay-off. Hieruit blijkt dat verbinding als erg belangrijk ervaren wordt. De nieuwe pay-off ‘Omdat ik aan je denk’ sluit hier volledig op aan.

Persoonlijke boodschap
Topbloemen.nl legt de focus op de ander. Aan het nieuwe logo is een spraakballon toegevoegd. Deze staat symbool voor de persoonlijke boodschap, de reden waarom jij een boeket aan een ander geeft.

De nieuwe missie draait wederom om het verbinden van mensen door het overbrengen van een persoonlijke boodschap. “Dit kan met een passende attentie, hoe groot of klein dan ook”, vertelt Edwin van Arkel, oprichter van Topgeschenken Nederland. “Samen met een vers gebonden boeket, een ambachtelijke taart, een goed gevulde fruitkist of ander type geschenk bezorgen wij een goed gevoel, bij de ontvanger én bij jou. Dat is immers altijd de moeite waard.”

Verbindend, lokaal, met aandacht en persoonlijk
Onder de nieuwe merkidentiteit vallen vier merkwaarden: verbindend, lokaal, met aandacht en persoonlijk. Verbinding gaat over de afstand tussen mensen laten verdwijnen, waar ze ook zijn. Lokaal gaat over het beste van twee werelden combineren: het gemak van online, maar de service en kwaliteit van de regionale bloemist.

“Onze boeketten worden met aandacht gebonden en bezorgd door onze regionale bloemisten, met verse bloemen rechtstreeks van de kweker”, aldus Van Arkel. “De boeketten worden bezorgd in een met water gevulde bloementas. Bij ons ben je geen nummer. Voor ons is elke klant en elk boeket belangrijk.”

Regionale bloemisten
Met de rebranding wordt meer gefocust op de regionale bloemisten. Zo hebben zij een rol gekregen in de nieuwe commercials. Meraki Content Agency is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe commercials. De nieuwe commercial is te bekijken via deze link.

De tag-on is te zien via deze link.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht