Geplaatst door dentsuACHTUNG!

Nieuwe KPN-campagne viert het plezier van supergoeie wifi

Wifi moet het altijd doen. Vanuit deze gedachte is de nieuwe campagne van KPN ontwikkeld. Met deze campagne introduceert KPN de vernieuwde Wifi Manager, daarmee halen klanten in een paar stappen het maximale uit hun wifi. KPN zet hiermee een volgende stap in zijn wifi dienstverlening.

Haperende wifi is een van de grootste wifi-ergernissen en is een belangrijke reden om over te stappen. Vaak kan de wifi met een paar eenvoudige ingrepen echter flink verbeterd worden. Daarom heeft KPN de Wifi Manager. Een tool, speciaal voor KPN klanten, waarmee iedereen eenvoudig hun wifi kan optimaliseren en verbeteren. Zo zijn klanten verzekerd van de beste wifi.

Yvette Belt-Beekman, verantwoordelijk voor merk en marcom bij KPN: “Wifi moet het altijd doen. Zo simpel is het. Het plezier van supergoeie wifi in huis staat dan ook centraal in deze nieuwe campagne waar we supertrots op zijn.”

Met de nieuwe campagne wil KPN iedereen stimuleren om het maximale uit hun wifi te halen. In de online video en TVC zien we hoe irritant haperende wifi kan zijn. Creative Directors Gijs Sluijters en Joris Tol: “Wifi die niet lekker werkt verstoort je dagelijkse routine, het haalt je letterlijk uit je flow. In de film zie je hoe een kat en zijn baasje uit hun flow worden gehaald door haperende wifi. En om het allemaal nog erger te maken hebben ze bij de buren wel die flow.”

De hoofdrolspelers zien we ook terug in speciaal voor de socials ontwikkelde content. De campagne is primair gericht op alle KPN klanten en uitgewerkt op touch, tell en sell niveau met als doel om alle klanten te activeren om hun wifi te optimaliseren met de Wifi Manager. Naast online video en TV zetten we ook online display, radio en (D)OOH in voor deze campagne.

Als onderdeel van deze campagne presenteert KPN ook de Wifi Monitor, een uitgebreid onderzoek over hoe Nederlanders hun wifi ervaren en gebruiken.

Opdrachtgever: KPN
Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Mattias Schut
Productie: Holy Fools