Geplaatst door Padel2Day

Nieuwe mobiele app voor padel liefhebbers

Zeist, 17 april 2024 – Padel2Day lanceert innovatief nieuw platform dat een revolutionaire verandering teweegbrengt in de organisatie van padel-evenementen. De app van Padel2Day brengt eigenaren van padelbanen en event organisatoren samen met Padelspelers. Zij kunnen zich via de app eenvoudig aanmelden en deelnemen aan een evenement. Padel2Day wil met de app een levendige en sociale padelgemeenschap creëren.

Padel is één van de snelst groeiende sporten ter wereld, met wereldwijd ongeveer 20 miljoen spelers. De vraag naar Padelevenementen neemt toe, en de app voorziet in de behoefte om het organiseren ervan makkelijker te maken. Van planning tot deelnemersbeheer en betalingen, het platform biedt een uitgebreide reeks tools om ervoor te zorgen dat elk evenement soepel verloopt. Ook kunnen eventmanagers via de app communiceren met deelnemers.

Ranking-algoritme
Spelers zijn door het ranking-algoritme van de app er zeker van dat elke wedstrijd die ze spelen uitdagend, lonend en vooral leuk zal zijn. Of ze nu streven naar de eerste plaats of gewoon willen genieten van een vriendschappelijke wedstrijd. “Bij Padel2Day willen we padel toegankelijker en leuker maken voor spelers van alle niveaus”, zegt Henri Hoetink, CEO van Padel2Day. “Ons platform vereenvoudigt niet alleen het planningsproces, maar creëert ook mogelijkheden voor spelers om op hun eigen niveau de strijd aan te gaan, verbinding te maken en blijvende vriendschappen te sluiten, zowel op het veld als daarbuiten.”

Toernooi module
Naast de standaard event module, waarmee eenvoudig padel events en eenvoudige toernooien georganiseerd kunnen worden, is er ook een toernooi module aanwezig. Hiermee kan de gebruiker eenvoudig een toernooi van meerdere uren tot een dag voor 100 of meer spelers organiseren. In de poule fase wordt in meerdere poules gestreden om de eerste plek. Na de poule fase word in een knock-out fase gestreden voor de toernooi winst. Spelers zien in Padel2Day altijd op welke baan ze met wie spelen en tegen welke tegenstanders.

EARLY BIRDS Padel, actief op Ibiza en op meerdere locaties in Nederland, maakt al gebruik van Padel2Day voor de organisatie van dagelijkse EARLY BIRDS Padel events. Vooral het ranking algoritme, de flexibiliteit om verschillende soorten events te organiseren en de mobiele app gaven de doorslag voor het gebruik.

De Padel2Day mobiele app kan worden gedownload in de App Store en Google Play Store, maar is via internet ook toegankelijk op PC en mobiele telefoon via https://padel2day.nl.

[Einde bericht]