Geplaatst door PridePR

Nieuwe pr-professionals bij Pride: Marjolein en Letizia

Pride PR groeit als kool en daarom komen Marjolein Bos en Letizia Luijs ons team versterken. We halen met hen niet alleen veel ervaring en kennis in huis, maar ook twee gezellige nieuwe collega’s die goed op elkaar zijn ingespeeld. Marjolein en Letizia werkten het afgelopen jaar namelijk al nauw samen bij een ander bureau. “We zijn een goed geolied team. We kennen elkaars sterke en zwakke punten,” stelt Marjolein. “De goede punten, daar werken we mee, de zwakke accepteren we van elkaar.”

Marjolein Bos: account director
Marjolein doet het liefst dingen waarvan zij nog niet helemaal zeker weet of zij ze wel kan.  “Ik heb mijn dagelijkse adrenalineshot nodig,”  zegt ze. “Maar omdat ik hoogtevrees heb, zal ik nooit zomaar uit een vliegtuig springen. Ik zoek die spanning daarom eerder in mijn dagelijkse bezigheden. Ik vind mijn werk het allerleukst als ik de uitdaging voel van het nét niet alles weten. Mijn motto is: live it, learn it.”

Na haar studies economie en politicologie werkte Marjolein als communicatieadviseur voor de Staatssecretaris van Onderwijs. Zij deed veel ervaring en kennis op in de onderwijswereld, maar omdat zij alle aspecten van het communicatievak wilde ontdekken, maakte zij de overstap naar het bedrijfsleven. Hier werkte zij eerst als trainer, maar al gauw kwam zij als senior pr-adviseur bij een pr-bureau terecht. “Ook hier sprong ik meteen in het diepe,”  lacht zij. “Ik sloeg de juniorfase over en ging meteen als senior aan de slag. Toen ik meteen in de eerste week al een pitch moest draaien, was dat wel even spannend.”

Marjolein gaat aan de slag als account director bij Pride en krijgt onder meer de opdracht om de organisatie verder te structureren en de efficiëntie te vergroten. “Wat mij opvalt is dat er hier al veel kennis is. Ik ben positief verrast over het niveau van de mensen die hier werken. Dat legt de lat voor mij ook weer hoger en dat is precies waar ik behoefte aan heb.”

Letizia Luijs: junior pr-adviseur
Sommige mensen willen alles tot in de kleinste details plannen, maar daar maak je Letizia niet gelukkig mee. Als zij bijvoorbeeld op vakantie gaat, dan is er geen dag-tot-dag agenda met bezienswaardigheden en vaste routes, maar laat zij zich leiden door het avontuur. Ook in haar werk vindt Letizia avontuur en vrijheid belangrijk: “Het is een beetje inherent aan het communicatievak dat niet alles voorspelbaar is. Een pitch bij een journalist is bijvoorbeeld vaak gewoon een leuk gesprek en dan moet je improviseren en zelf met creatieve ideeën komen. Ik zou mijn werk niet goed kunnen doen als iemand me precies vertelt hoe ik het moet doen.”

Ook de carrière van Letizia lijkt zich niet aan de gebaande paden te houden. Na haar studie Communicatie en Media ging zij aan de slag in de modewereld als styliste en webredacteur, maar ze besloot al snel dat haar toekomst toch ergens anders lag. “De modewereld is een beetje verpest,”  zegt ze. “Ik vond het leuk, maar het is erg moeilijk om daar een bestaan in op te bouwen. Bovendien wilde ik me meer gaan richten op communicatie.” Letizia maakte de overstap naar pr en kwam bij hetzelfde bureau terecht als waar Marjolein werkte.

Dat zij nu gezamenlijk bij Pride PR aan de slag gaan is geen toeval: “Marjolein heeft mij heel veel geleerd over ons vak. Bijvoorbeeld de zelfverzekerdheid die je nodig hebt bij presentaties en flink wat vakinhoudelijke kennis. Ook bij Pride hoop ik nog veel van haar en van mijn nieuwe collega’s op te steken.”

Over Pride PR
Pride PR is het pr-bureau voor ondernemende merken in technologie en ict. Wij vinden dat pr haalbaar moet zijn, moet fascineren én zichzelf terug moet verdienen. Onze persoonlijke en resultaatgerichte werkwijze bewijst al meer dan tien jaar zijn effectiviteit. Onze permanente opdracht: meetbaar bijdragen aan het succes van onze cliënten in een veranderend communicatielandschap.
www.pridepr.nl