Industry Wire

Geplaatst door Verkade

Nieuwe relevantie voor één van de meest vertrouwde merken van Nederland

Zaandam, 1 september 2021 – Iedereen in Nederland kent Verkade. Maar ondanks de hoge naamsbekendheid verdienen de koekjes en chocolade weer wat extra aandacht. Het is tijd om mensen de vertrouwde smaak te laten herontdekken. Want één hap van de knapperige koekjes of de lekker langzaam smeltende chocolade, stelt mensen in staat zich meteen thuis te laten voelen. Dat thuisgevoel – dat al 135 jaar bij Verkade hoort – is ook de kern van de nieuwe merkpositionering van Verkade, maar dan aangepast aan de huidige tijdsgeest. “Alleen als mensen zich helemaal thuis voelen, kunnen ze volledig een ongefilterde versie van zichzelf zijn en genieten met de mensen om zich heen. Zonder de druk te voelen om te moeten voldoen aan het ‘perfecte plaatje’. Dat gevoel zullen we als merk gaan uitdragen én een actieve bijdrage aan leveren.” aldus Fabian van Schie, Managing Director Koninklijke Verkade.

De aanpak van Verkade bestaat uit een nieuw verpakkingsdesign, nieuwe recepturen, nieuwe samenwerkingen en een nieuwe campagne. Het verpakkingsdesign is voor chocolade al doorgevoerd. Voor de koekjes volgt dit in 2022. Op de nieuwe verpakkingen staan alle producten herkenbaar afgebeeld met alvast één hapje eruit, zodat mensen er al trek in krijgen. Onlangs maakte Verkade al bekend terug te keren naar het Fairtrade keurmerk. Daarnaast start dit jaar een samenwerking met Stichting Het Vergeten Kind. De communicatiecampagne bestaat onder andere uit een social media aanpak, online video en een TV commercial.

Samenwerking Stichting Het Vergeten Kind
Een veilig thuisgevoel is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Als merk dat het thuisgevoel omarmt, verbindt Verkade zich daarom voor langere tijd aan Stichting Het Vergeten Kind. Om daarmee een verschil te maken voor kwetsbare kinderen en waar mogelijk bij te dragen aan het welzijn van deze kinderen. De eerste actie waarmee Het Vergeten Kind wordt ondersteund, zal rondom Sinterklaas zichtbaar worden.

Dennis van der Geest is thuis helemaal zichzelf
Wat de stoere Dennis van der Geest doet als hij zich echt thuis voelt? Dat is te zien in de nieuwste Verkade commercial. Thuis, met de vertrouwde smaak van Verkade laat hij alles los om te genieten met zijn dochter Deza. Hij vergeet zelfs dat hij in een metamorfose zit… Dan ben je in één hap écht thuis. Het is voor het eerst dat vader en dochter Van der Geest samenwerken. Deze echtheid (in plaats van gebruik te maken van acteurs) sluit naadloos aan bij wat Verkade belangrijk vindt.

Terugkeer naar Fairtrade
Eerder dit jaar al kondigde Verkade de terugkeer aan naar certificering door Fairtrade voor alle chocolade. Een cruciaal onderdeel van je thuis voelen is veiligheid en voldoende inkomen verdienen om je gezin te kunnen onderhouden. Fairtrade is voor Verkade dé partner om hier een bijdrage aan te kunnen leveren. De geïntegreerde aanpak om de cacaoboeren en hun families een beter leven te geven sluit naadloos aan op de intentie en aspiratie van Verkade. De chocolade van Verkade met Fairtrade keurmerk ligt al in de winkels. De koekjes met chocolade zullen in de eerste helft van volgend jaar volgen.

Assortiment en innovatie
Voor het portfolio geldt ook dat Verkade dicht bij huis blijft; het gaat om producten waarin het merk thuis is; maar goede nieuwe variaties binnen de vertrouwde basics. De reeks knapperige koekjes is recent uitgebreid met Mini Nizza; een hersluitbaar zakje kleine Nizza koekjes voor de momenten dat je geen hele rol koekjes wilt aanbreken. Ook komt er een nieuwe variant Meesterbaksels; naast de binnen korte tijd zeer geliefde varianten Appeltaart, Speculade, Brosse Brownie en Knapperige Karamel komt er deze week ook een Meesterbaksels Citroen op de markt.

Het assortiment langzaam smeltende chocolade is onlangs uitgebreid met verschillende nieuwe repen; Verkade Melktinten. Hiermee biedt Verkade variatie zonder een heftige smaakexplosie. De meest populaire chocoladevariant – melkchocolade – is er nu in de varianten licht, donker en extra romig. Aan elk van deze repen is een fijn nootje toegevoegd.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht