Geplaatst door AWS

Nieuwe standaardcontractbepalingen nu onderdeel van het AWS GDPR Data Processing Addendum voor klanten

Amazon Web Services (AWS) kondigt vandaag een update aan van het online AWS GDPR Data Processing Addendum (AWS AVG DPA) en de online servicevoorwaarden met daarin de nieuwe standaardcontractbepalingen (SCC’s) die de Europese Commissie (EC) in juni 2021 heeft aangenomen. De door de EC goedgekeurde VCA’s geven de klanten van AWS de mogelijkheid om te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wanneer zij persoonsgegevens die onder de AVG vallen, doorgeven aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER) die geen EC-besluit inzake adequaatheid (derde landen) hebben ontvangen. De nieuwe SCC’s zijn nu beter aangepast aan de manier waarop de klanten van AWS hun applicaties bedienen of hun workloads in de cloud uitvoeren, omdat ze verschillende overdrachtscenario’s dekken en ook verbeterde beveiligingen bieden voor gegevensoverdracht.

Lees het volledige (Engelstalige) bericht hier.