Industry Wire

Geplaatst door Beryl Media

Nieuwkomer in witgoed en elektronicamarkt maakt spectaculaire groei door: +70% omzet per maand sinds januari 2020

Almere, 24 november 2020 – De nieuwkomer in witgoed en elektronica, Beryl Media, maakte de afgelopen maanden een spectaculaire groei door. Van een aanbod van 80 producten in januari 2020 groeide de webshop tot een aanbod van maar liefst 6000 producten in november en de webshop realiseerde een spectaculaire omzetgroei van +70% per maand. Ook zijn er inmiddels door het hele land 62 pick-up service points voor het afhalen van bestelde producten. Het unieke aan de webshop voor witgoed en elektronica is de mogelijkheid om zonder rente in termijnen te betalen. Vooral jonge consumenten tussen de 25 en 35 jaar oud maken daar gretig gebruik van. Van alle klanten maakt een ruime meerderheid gebruik van de mogelijkheid om gespreid te betalen zonder rente.

Beryl Media is eind 2019 opgericht door Rogier van Witzenburg (28) en Leon de Vries (27) en een van de eerste webshops in Nederland die producten verkoopt op basis van afbetaling zonder de hoge rentes. Op deze manier maken zij de nieuwste producten bereikbaar voor studenten en mensen die minder te besteden hebben Zo leverde Beryl media op 19 november de Playstation 5 die veel consumenten al via preorder besteld hadden. Daarnaast biedt de webshop als eerste in Nederland ook de mogelijkheid om met digitale valuta te betalen. Mede-eigenaar Leon de Vries: “We verkopen producten die mensen in één keer afrekenen of kunnen betalen in 3, 12 of 36 termijnen zonder rente en zonder BKR-registratie maar wel onder de meest gunstige voorwaarden. Zo worden producten zoals smartphones, wasmachines, koelkasten, televisies en computers die normaal vrij duur zijn betaalbaar gemaakt.”

Door corona spreiden consumenten grote uitgaven liever uit
Beryl media heeft de webshop deze maand een upgrade gegeven om afnemers nog beter van dienst te kunnen zijn. De Vries: “We richten ons op mensen met een smallere beurs die niet het goedkoopste willen van een budget webshop, maar juist producten van hoogwaardige kwaliteit willen aanschaffen en ook goede klantenservice wensen. Door corona zijn er wel steeds meer mensen die grote uitgaven nu liever spreiden en daar maakt de overgrote meerderheid van onze afnemers in de webshop dan ook gebruik van. Dit jaar hebben we ook hele mooie aanbiedingen op Black Friday en met Cyber Monday met top merkproducten.”
De coronacrisis heeft ook positieve gevolgen voor de webshop. Door het vele thuiswerken, is de vraag naar laptops en printers enorm gestegen. En tegelijkertijd hebben de onzekerheid van veel mensen over hun baan en ontslagen ervoor gezorgd dat het aantal mensen dat gebruik wil maken van de gespreid betalen mogelijkheden enorm is gegroeid.
Met hun webshop willen oprichters Witzenburg en de Vries ook de grotere webshops in de markt uitdagen om na te denken over laagdrempelig en rentevrij afbetalen. De Vries: “Mensen worden vaak belemmerd tijdens hun aankoop op basis van afbetaling vanwege de daarbij behorende BKR-registratie. Bij onze webshop is hier geen sprake van. De ondernemers zijn zich daarentegen wel degelijk bewust van de risico’s: “Een extern bedrijf helpt ons met de kredietwaardigheidscontrole van onze klanten. We willen schuldensituaties bij onze consumenten te allen tijde voorkomen”, aldus de Vries.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht