Geplaatst door Mohawk

Het Noorse Mohawk neemt Nederlands technologiebedrijf Brightmaven over

Oslo, Noorwegen – Venlo, Nederland, 17 april 2020. 8vance Matching Technologies uit Nederland en Mohawk Analytics uit Noorwegen zijn blij te kunnen aankondigen dat Mohawk Analytics het succesvolle Nederlandse technologiebedrijf Brightmaven heeft overgenomen.

Mohawk en Brightmaven zijn technologieleiders op het gebied van diefstal en fraude gerelateerde schadereductie in de verzekeringsbranche. Wij geloven dat consolidatie in de markt de sleutel tot vooruitgang is in de digitaliseringswedloop. De overname versterkt het vermogen van Mohawk om een uitgebreidere en kwalitatief betere service te bieden aan bestaande klanten in meer dan 15 landen. Samen zullen beide bedrijven in staat zijn om nieuwe en betere producten op de markt te brengen.

“De diensten van beide bedrijven hebben al een grote waarde voor hun klanten opgeleverd. Door het beste van beide bedrijven te combineren, kunnen we onze klanten nu met meer diensten ondersteunen”, zegt Espen Fjeldberg, CEO van Mohawk.

8vance Matching Technologies, dat 50% van de aandelen van Brightmaven in handen had, zal zich nu volledig richten op het matchen van technologie뮍 voor Recruitment en Personal Development. Han Stoffels, CEO van 8vance Matching Technologies en medeoprichter van Brightmaven, stelt dat “3,5 jaar na de oprichting van Brightmaven, deze overname een belangrijke stap is in het realiseren van de wereldwijde ambities van Brightmaven en haar team.

Brightmaven Co-founder en voormalig COO Ron Vermeulen, zal doorgaan als aandeelhouder van Mohawk. “Ik ben blij dat ik me bij de Mohawk-familie kan aansluiten. Ik zal de reis die ik ben begonnen met het Sjerlok-tool voortzetten en ik kijk ernaar uit om het tool en de service aan alle bestaande Mohawk-klanten te presenteren”, zegt Ron Vermeulen.