Industry Wire

Geplaatst door Norday

Norday wint aanbesteding Centraal Museum Utrecht

Norday wint aanbesteding Centraal Museum Utrecht
Samenwerking markeert nieuwe fase van ambitieuze digitale strategie

Rotterdam, 23 juli 2025 — Na een Europees aanbestedingstraject is Design & Innovation agency Norday als meest geschikte partner uit de bus gekomen voor de nieuwe website van het Centraal Museum Utrecht.

De samenwerking markeert een belangrijke stap in de digitale strategie van het museum, met een duidelijke focus op twee hoofddoelen: conversie en connectie. Op het nieuwe platform vinden bezoekers gemakkelijk hun weg naar tentoonstellingen, tickets en programmering.

Digitaal Museum
Daarnaast draait het concept om een Digitaal Museum, waarin bezoekers op een interactieve manier de collectie ontdekken en via digital storytelling geïnspireerd worden.

Bonny van Sighem, Ontwikkelaar Digitaal Publiek van het Centraal Museum Utrecht: “We kozen voor Norday vanwege hun expertise in het tot leven brengen van digitale collecties, op betekenisvolle en verhalende wijze.”

Met de digitale vernieuwing werkt het Centraal Museum Utrecht niet alleen aan toegankelijkheid en verbreding van het publieksbereik, maar ook aan het versterken van de museale en artistieke reputatie van het museum.

De livegang van de nieuwe website staat gepland voor het eerste kwartaal van 2026.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht