Geplaatst door NordVPN

NordVPN verifieert no-logs-beleid voor vierde keer

NordVPN, een toonaangevend cybersecuritybedrijf, heeft een onafhankelijke audit voltooid om haar no-logs-beleid te verifiëren. De opdracht werd uitgevoerd door Deloitte, één van de grootste accountantskantoren ter wereld, en bevestigde NordVPN’s toewijding aan de privacy van haar gebruikers voor de vierde keer – het bedrijf volgt en registreert het online verkeer van haar gebruikers niet.

“Terwijl we hard werken om de beste cyberbeveiligingsoplossingen te ontwikkelen om onze klanten te beschermen, nemen we privacy ook zeer serieus en komen we de belofte om het online verkeer van onze gebruikers niet te monitoren of te registeren na. We zijn ervan overtuigd dat een no-logs-beleid een industriestandaard moet zijn en dat een onafhankelijke audit door een vertrouwd bedrijf klanten geruststelt en verzekert van onze inzet voor een veiliger en radicaal beter internet”, zegt Marijus Briedis, CTO bij NordVPN.

Als onderdeel van de audit interviewde het team van Deloitte de medewerkers van NordVPN en onderzocht ze de serverinfrastructuur, serverconfiguratie en technische logboeken. Het team had toegang tot NordVPN-diensten van 30 november tot 7 december 2023 en beoordeelde privacyrelevante configuratie-instellingen en procedures van verschillende servertypen: Obfuscated, Double VPN, Standard VPN, Onion Over VPN (TOR) en P2P.

Het team van Deloitte vond geen aanwijzingen dat NordVPN het no-logs-beleid op enige wijze schendt. Ze onderschrijven de claim van NordVPN dat het bedrijf geen inkomende of uitgaande verkeersgegevens opslaat, inclusief IP-adressen, browsegeschiedenis en bezochte websites.

NordVPN’s eerste onafhankelijke no-logs-audit werd in 2018 voltooid, gevolgd door een tweede en derde onderzoek in 2020 en 2022, waaruit blijkt dat het bedrijf zich continu voor de privacy van haar gebruikers inzet. Deze onafhankelijke audits bevestigen dat NordVPN-klanten krijgen wat het bedrijf hen belooft: een VPN-dienst die hun browseverkeer niet volgt of registreert.

Het volledige rapport van de audit is beschikbaar op onze website.

OVER NORDVPN

NordVPN is ’s werelds meest geavanceerde VPN-dienstverlener, die wereldwijd door miljoenen mensen wordt gebruikt. NordVPN biedt Double VPN-encryptie, Onion Over VPN en gegarandeerde privacy omdat het bedrijf je gegevens niet verzamelt. Eén van de belangrijkste kenmerken van het product is Threat Protection, een functie die kwaadaardige websites, malware, trackers en advertenties blokkeert. NordVPN is zeer gebruiksvriendelijk, biedt één van de beste prijzen op de markt en heeft meer dan 5000 servers in 60 landen wereldwijd. Voor meer informatie: http://nordvpn.com.