Industry Wire

Geplaatst door Nothing

Nothing onthult het design van phone (1) op Art Basel

Amsterdam, 16 juni 2022 – Het Britse technologiebedrijf Nothing heeft gisteravond tijdens Art Basel in Zwitserland het ontwerp van zijn eerste smartphone aan een select gezelschap onthuld. De feestelijke happening is hier terug te zien. 

“Al jaren voelt het alsof alle kunstenaars de industrie hebben verlaten. Het enige wat over is gebleven zijn kille, saaie en niet originele producten. Het is tijd voor een nieuwe benadering”, aldus Carl Pei, CEO en medeoprichter van Nothing. “phone (1) is ontworpen vanuit ons gevoel om een product voor onszelf te maken en nog veel belangrijker, iets waar we trots op zijn om met onze dierbaren te delen. Ik kan niet wachten tot mensen het zelf gaan ervaren.”

Nothing phone (1) is voorzien van een transparante achterzijde met een uniek mechanisch ontwerp dat is samengesteld uit meer dan 400 componenten. Als inspiratiebron dienden kunstenaars zoals Massimo Vignelli, die de metrokaart van New York ontwierp en een ingewikkeld systeem er als kunst uit liet zien. Het frame bestaat voor 100% uit gerecycled aluminium en is daardoor licht en robuust, terwijl meer dan 50% van de plastic onderdelen van de telefoon gemaakt zijn van biologisch of gerecycled materiaal, een percentage dat toonaangevend is in de industrie.

Nothing is een samenwerking aangegaan met StockX, het wereldwijde platform voor het kopen en verkopen van populaire producten. Via dit platform worden de eerste 100 genummerde exemplaren van phone (1) geveild via DropX, de methode voor merken en creatives om nieuwe en exclusieve producten direct aan te bieden aan een wereldwijd publiek. De 48-uurs veiling geeft mensen de kans om een stukje van Nothing’s geschiedenis te bezitten. De veiling zal op 21 juni 2022 vanaf 15:00 live gaan via StockX en zal lopen tot 23 juni 14:59. Alle opbrengsten van de veilig gaan naar een community fonds.

In 2021 hebben de twee bedrijven eerder de handen ineengeslagen om de eerste 100 exemplaren van ear (1) te veilen, waarbij het eerste gegraveerde exemplaar voor meer dan tien keer de verkoopprijs werd verkocht. Sindsdien zijn er meer dan een half miljoen ear (1) units verkocht via nothing.tech en retailpartners als KITH, Net-A-Porter, HBX en Selfridges.

“Nothing is een revolutionair en toonaangevend merk binnen de hedendaagse cultuur. Onze gedeelde ambitie om barrières te doorbreken en innovatie te stimuleren is de kern van onze voortdurende samenwerking,” zegt Deena Bahri, chief marketing officer van StockX. “Bij StockX streven we ernaar om iedereen in staat te stellen zich te verbinden met de cultuur via hun passies. Partnerships zoals deze bieden onze klanten exclusieve toegang tot producten die niet alleen technologisch vooruitstrevend zijn, maar ook ontworpen zijn met het oog op zelfexpressie.”

Tijdens het Nothing event ‘Return to Instinct’ op 12 juli 2022 om 17:00 kom je meer te weten over phone (1), waaronder de specs en prijzen. RSVP je via deze link en volg Nothing op Instagram en Twitter, of ga naar nothing.tech en abonneer je op de nieuwsbrief.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht