Geplaatst door Nutanix

Nutanix en Dell Technologies werken samen aan nieuwe oplossingen voor de hybride multi-cloud

Samenwerking heeft als doel klanten de keuze te geven voor hun traditionele en moderne workloads
Nutanix (NASDAQ: NTNX), leider op het gebied van hybride multi-cloud computing, kondigt een samenwerking aan met Dell Technologies gericht op het versnellen van de digitale transformatie van klanten. Door deze samenwerking kunnen gezamenlijke klanten de hybride multicloud-oplossingen van Dell en Nutanix gebruiken om hun IT-activiteiten, weerbaarheid en flexibiliteit te verbeteren.
Als onderdeel van deze samenwerking zal Dell een geïntegreerde kant-en-klare hyperconverged appliance aanbieden die Nutanix Cloud Platform en Dell-servers combineert. De oplossing biedt een breed portfolio aan PowerEdge-servers en -configuraties die voldoen aan de eisen van een breed scala aan applicaties.
Flexibiliteit en keuze van het ecosysteem zijn belangrijker dan ooit. Om dit te ondersteunen, combineert Nutanix Cloud Platform voor Dell PowerFlex de voordelen van het Nutanix Cloud Platform, mogelijk gemaakt door de Nutanix AHV-hypervisor, voor rekenkracht met Dell PowerFlex voor opslag. Klanten die hun rekenkracht en opslag onafhankelijk willen schalen, kunnen de lineair schaalbare opslag van Dell naadloos uitbreiden naar Nutanix-software.
Naast het leveren van twee nieuwe gezamenlijke oplossingen, gaan de bedrijven samenwerken op het gebied van engineering, go-to-market, ondersteuning en diensten. Hierdoor kunnen Dell-klanten profiteren van de eenvoud van het Nutanix Cloud Platform. De oplossingen worden verkocht door Dell-verkoopteams en -partners wereldwijd, waardoor de distributie van Nutanix-software verder wordt uitgebreid.
De gezamenlijke oplossingen van Dell en Nutanix zijn momenteel in ontwikkeling en zullen later dit jaar in early access beschikbaar zijn voor klanten. Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.
Nutanix en NVIDIA werken samen om de adoptie van Enterprise AI te versnellen
De integratie combineert Nutanix’ geautomatiseerde en veilige enterprise AI-platform met NVIDIA NIM inference microservices
Nutanix (NASDAQ: NTNX), leider in hybride multi-cloud computing, kondigt een samenwerking aan met NVIDIA om organisaties te helpen met de eenvoudige adoptie van generatieve AI (GenAI). Door de integratie van NVIDIA NIM inference microservices met Nutanix GPT-in-a-Box 2.0 kunnen klanten schaalbare, veilige, krachtige GenAI-applicaties bouwen.
Met deze integratie kunnen klanten Nutanix GPT-in-a-Box 2.0 gebruiken om de implementatie van AI-modellen te vereenvoudigen en enterprise AI/ML-applicaties effectiever en efficiënter te draaien. Dit verbetert de toegang tot de alsmaar groeiende catalogus van NVIDIA NIM microservices vanuit de onderneming en aan de edge, en versnelt GenAI-initiatieven zonder dat daar een team van datawetenschappers voor nodig is.
De samenwerking tussen Nutanix en NVIDIA helpt klanten – die nog niet over de vaardigheden beschikken om GenAI-oplossingen te leveren – door alle beslissingen die tijdens de implementatie van AI-oplossingen genomen moeten worden, te vereenvoudigen. Denk bijvoorbeeld aan keuzes tussen honderdduizenden modellen, serving engines en ondersteunende infrastructuur.
NIM microservices draaien op het Nutanix Cloud Platform en maken naadloze AI-inferencing mogelijk op een breed scala aan modellen, waaronder open-source community-modellen, NVIDIA AI Foundation-modellen en aangepaste modellen, waarbij gebruik wordt gemaakt van industriestandaard API’s. Ter ondersteuning van de integratie kondigt Nutanix ook certificering aan voor het NVIDIA AI Enterprise 5.0-softwareplatform.