Objective Platform verwelkomt nieuwe CEO Melle Staelenberg om het nieuwe tijdperk van marketinginnovatie te leiden

12 juni 2024 – Marketing measurement specialist Objective Platform is verheugd om Melle Staelenberg als de nieuwe Chief Executive Officer te verwelkomen, met ingang van 1 juni. Deze belangrijke benoeming maakt het executive team van het bedrijf compleet, waarbij Staelenberg zich aansluit bij Charlotte Vanfraechem, Chief Commercial Officer (CCO) en Elbert Fliek, Chief Technology Officer (CTO), om samen de visie en strategie van het bedrijf uit te voeren.
Melle Staelenberg brengt meer dan 20 jaar internationale ervaring in marketing en MarTech naar Objective Platform, met leidinggevende marketing- en salesfuncties bij marketingbureaus, SaaS-providers en retailers in Europa, Noord-Amerika en APAC.
“Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in het vinden van de juiste balans tussen impactvolle merkcampagnes en tactische lower-funnel activaties. De SaaS-oplossing van Objective Platform is baanbrekend voor merken en adverteerders en laat de echte, incrementele, impact zien van alle marketingactiviteiten, zowel online als offline. Het inzichtelijk maken van merkwaarde en de mogelijkheden van het platform om efficiënte mediaplanning daadwerkelijk te sturen, geeft marketeers volledige controle over het intern onderhandelen over hun budgetten”, zegt Staelenberg.
Objective Platform maakt moderne marketingmetingen inzichtelijk voor adverteerders. Met de uitfasering van third-party cookies en aangescherpte privacyregelgeving (zoals het aan banden leggen van cross-device targeting), zijn traditionele attributiemodellen niet langer toereikend. Tegelijkertijd hebben marketeers nog altijd behoefte aan nauwkeurige en tijdige inzichten, het liefst gecombineerd met die van offline media zoals TV, radio, print en out-of-home.
Objective Platform voorziet in deze behoefte door gebruik te maken van geavanceerde Marketing Mix Modelling (MMM)-technieken in een gebruiksvriendelijk platform. In tegenstelling tot data-driven attributiemodellen helpt MMM marketeers om campagnes over alle kanalen te evalueren, rekening houdend met zowel directe conversie als lange termijndoelen zoals merkbekendheid. Deze aanpak stelt marketeers in staat om weloverwogen beslissingen te nemen.
“Ik kijk ernaar uit om met Charlotte, Elbert en hun getalenteerde teams samen te werken, waarbij we samen met onze klanten zullen blijven pionieren op het gebied van marketing measurement en mediaplanning. Nu adverteerders door nieuwe ontwikkelingen op het gebied van privacy en third-party cookies de beperkingen van traditionele attributiemodellen steeds meer inzien, is het potentieel voor Objective Platform grenzeloos”, concludeert Staelenberg.
Over Objective Platform
Objective Platform is een leider in Europa op het gebied van MMM: het SaaS-platform maakt het voor bedrijven makkelijker om hun omnichannel media investeringen te meten en te optimaliseren. Door een breed scala van beschikbare databronnen te benutten, biedt Objective Platform een holistisch beeld van digitale en traditionele media performance, met behoud van granulairiteit. Hierdoor verkrijgen adverteerders strategische en tactische inzichten om zo hun budgetten optimaal in te zetten, gespecificeerd op campagne- en kanaalniveau, wat resulteert in omzetstijgingen tot wel 20%.
Objective Platform helpt adverteerders ook om zich klaar te maken voor databeperkingen als gevolg van cookie- en privacyregelgeving. De configureerbare econometrische modellen en flexibele data tools kunnen worden aangepast op specifieke bedrijfsbehoeftes. Met Objective Platform krijgen klanten zoals Deutsche Telekom Group, Vattenfall en PostNL volledige controle over hun media investeringen.
Bezoek www.objectiveplatform.com voor meer informatie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.