Industry Wire

Geplaatst door OKI

OKI presenteert ‘drukkerij in een box’ voor promotiemateriaal verticale markten

De ‘kleinste drukkerij’ ter wereld? Dat zijn de Professionals van OKI. Met deze op maat gemaakte printoplossingen richt OKI zich op de behoeften van verticale markten om zo een directe toename van de verkoop in de winkel of andere ‘point-of-sale’ te genereren. De eerste drie pakketten zijn de Tuin-Professional, de Hotel-Professional en de Auto-Professional.

De Professionals van OKI zijn in nauwe samenwerking met partners uit de respectievelijke verticale markten ontwikkeld, waaronder medialeverancier Floralabels en softwarepartner Shoppa. De box-oplossingen bestaan uit een krachtige OKI A3-printer, geselecteerde designsoftware, individuele designtemplates en sectorrelevante printmedia, waaronder scheurbestendig, synthetisch papier dat water- en oliebestendig is. Met de Tuin-Professional kunnen zo waterdichte sleufetiketten worden gemaakt die niet beschadigen bij het water geven. De Hotel-Professional drukt instructies af voor de doucheruimte of outdoor-menukaarten, terwijl de Auto-Professional borden maakt die zelfs hardnekkig vuil en olievlekken trotseren. Met de bijgevoegde handleiding kan elke gebruiker uit de voeten. Ook grafisch onervaren gebruikers kunnen zo stap voor stap snel en eenvoudig professioneel promotiemateriaal voor communicatie met klanten op de verkooplokatie maken.

Elke sector een eigen Professional

Met de verschillende sjablonen van de Professionals van OKI kunnen sectorspecifieke designs, individuele vloerstickers, deurborden, sleufetiketten en banners worden ontworpen: de vloerstickers worden bijvoorbeeld door hotels gebruikt als wegwijzers voor evenementen of conferenties; autogarages en tuincentra gebruiken ze als verwijzingen naar speciale aanbiedingen. Verschillende, personaliseerbare deurborden en sleufetiketten zijn in hotels niet alleen geschikt voor op kamerdeuren, maar vormen ook echte blikvangers op wijn- of waterflessen als begroeting voor hotelgasten. Autodealers daarentegen gebruiken ze als nieuw en slim promotiemateriaal of informatie over kortingen op autodeuren of binnenspiegels. Tot slot kunnen tuincentra ze gebruiken om prijzen of onderhoudsinstructies voor planten af te drukken. Bovendien kunnen ze ook worden gebruikt als gepersonaliseerde tags waarop bijvoorbeeld de naam van de ontvanger kan worden gedrukt. Een groot aantal aanpasbare bannerlay-outs trekt ook de aandacht in alle sectoren – opgehangen aan het plafond in een nieuw formaat, bevestigd aan de muur of bijzonder opvallend als LED-displays in A3-formaat.

De Professionals van OKI als omzetgenerator

Met de Professionals van OKI krijgen bedrijven, ongeacht grootte, een onmisbare omzetgenerator ter beschikking. Dankzij de Professionals kunnen bedrijven hun promotiebehoeften volledig in eigen huis en dus aanzienlijk goedkoper en sneller produceren. Professioneel en aantrekkelijk materiaal voor de verkooplocatie stimuleert ook het gehele verkoopproces. “We zijn er 100 procent van overtuigd dat onze Professionals bedrijven ondersteunen bij het genereren van meer en nieuwe omzet”, verklaart Thomas Seeber, Vicepresident Centrale Regio bij OKI Europe.

Meer details en beschikbaarheid

De drie Professionals van OKI bevatten de softwareoplossingen van Shoppa en de OKI Template Manager. Naast een uitgebreid mediapakket bevat de box ook drie sets bannerhouders voor onmiddellijk gebruik op de verkooplocatie. De Professionals zijn nu verkrijgbaar bij gespecialiseerde IT-dealers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht