Geplaatst door Okta

Okta kondigt verbeteringen aan voor Customer Identity met Auth0, updates voor Okta Workflows en beschikbaarheid Auth0 Identity Platform op Azure

Amsterdam – 18 oktober 2021 – (NASDAQ:OKTA), Okta, Inc., de toonaangevende onafhankelijke identity-provider, heeft op het jaarlijkse Showcase-evenement verbeteringen aangekondigd voor zowel Okta’s als Auth0’s aanbod voor Customer Identity and Access Management (CIAM), bijgewerkte beschikbaarheid van Okta Workflows en de lancering van het Auth0 Identity Platform op Microsoft Azure.

Nieuwe mogelijkheden in Okta’s en Auth0’s CIAM
Okta presenteert de plannen om te gaan opereren als één gecombineerd bedrijf met twee CIAM-productunits van zowel Okta als Auth0, waardoor klanten meer keuze hebben in hoe ze CIAM willen inzetten.

De voortdurende investeringen in Okta’s CIAM-aanbod omvatten de releases van belangrijke nieuwe mogelijkheden, waaronder:

• Device Authorization Grant: Vereenvoudig en beveilig de registratie en toegang voor eindgebruikers met betrekking tot input-beperkte, gedeelde en IoT-apparaten (zoals Smart TV-apps, slimme luidsprekers, kiosken en terminals), waardoor de gebruikerservaring wordt verbeterd, het aantal afgebroken registraties wordt verminderd en de veiligheid voor gebruikers wordt verhoogd – ongeacht de interface.
  • Branding: Ga sneller live met consistente branding voor login, foutmeldingspagina’s en e-mailtemplates zonder uren aan develop-tijd te verspillen. Klanten kunnen hun brandingtemplates implementeren zonder aangepaste code toe te voegen, wat uiteindelijk zorgt voor implementatiegemak.
  • Aangepaste beheerdersrollen: Stel Super Admins in staat om het principe van de minste privileges te volgen door granulaire rollen voor admins te creëren om hun gebruikers, groepen en applicaties te beheren. Pas eenvoudig een flexibele beheeraanpak toe die past bij elke unieke organisatiestructuur, zodat iedere beheerder het juiste toegangsniveau heeft.

“Identity vormt de kern van alle digitale ervaringen en biedt de beveiliging, flexibiliteit en bruikbaarheid die nodig zijn om snel in te kunnen spelen op elke huidige of toekomstige uitdaging”, zegt Todd McKinnon, CEO en mede-oprichter van Okta. “Samen leveren Okta en Auth0 de meest uitgebreide benadering van customer identity. We ondersteunen en investeren in beide platforms, en we zijn er trots op dat we onze klanten in staat stellen om met vertrouwen te kiezen.”

Tijdens Showcase kondigde Okta ook vernieuwde beschikbaarheid voor Okta Workflows aan, als een nieuw stand alone-aanbod met uitgebreide mogelijkheden.

Okta Workflows automatiseert complexe identity-centrische bedrijfsprocessen voor veel van ’s werelds toonaangevende merken. Nu meer dan ooit tevoren, kunnen klanten gebruik maken van de kracht van identity om uitdagingen op het gebied van beveiliging, productiviteit en gebruikerservaring op te lossen en kunnen zij kiezen uit verschillende ontwikkelstijlen, van low-code tot no-code. Iedere klant kan nu gebruik maken van de kracht van Okta Workflows om elke identity use case op te lossen: van provisioning en security tot customer privacy en meer. Klanten kunnen kosteloos aan de slag met de optie om na vijf workflows te upgraden.

Vooraf gebouwde connectoren voor Jamf en Microsoft Teams; nieuwe vooraf geconfigureerde sjablonen
Nieuwe vooraf gebouwde connectoren voor Okta Workflows naar Jamf en Microsoft Teams stellen klanten in staat om eenvoudig de beste productiviteits- en device ops-tooling te integreren. Daarnaast kunnen sjablonen voor Okta Workflows worden gedownload en gebruikt zoals ze zijn, of kunnen deze worden aangepast aan de unieke behoeften van hun organisatie om de integratie nog meer plug-and-play te maken. De nieuwe sjablonen die beschikbaar zijn voor klanten, zijn onder andere:

• Suspicious Activity Alerts: Okta stelt eindgebruikers in staat om elke activiteit die zij niet herkennen als “verdachte activiteit” te melden aan de administrators van hun organisatie. Het nieuwe sjabloon biedt een voorbeeld voor het automatisch creëren van een incident in een tool zoals PagerDuty wanneer verdachte activiteit wordt gemeld.
  • Voorwaardelijke toegang na documentondertekening: Veel organisaties gebruiken apps zoals DocuSign om overeenkomsten te controleren – zoals Non-Disclosure Agreements (NDA’s), Lease Contracts, en Terms of Service (TOS) – die laten zien tot welke bronnen gebruikers toegang hebben. Dit sjabloon maakt gebruik van DocuSign webhooks om vast te leggen wanneer een gebruiker een document ondertekent, deze handtekening kan vervolgens weer kan bepalen tot welke systemen een gebruiker toegang heeft.
  • Gepersonaliseerde, omni-channel ervaringen met Progressive Profiling: Marketeers kunnen Okta Workflows gebruiken in combinatie met features van Okta Progressive Profiling en OneTrust Preference Management om gepersonaliseerde omni-channel klantervaringen te leveren. De eenvoudig uitbreidbare Workflows-template synchroniseert de Okta Universal Directory-gebruikersprofielattributen naar OneTrust Preference Center als data subject transacties van aangepaste voorkeuren en onderwerpen.

Auth0 Identity Platform op Microsoft Azure
Om klanten meer keuze, schaalbaarheid en betrouwbaarheid te kunnen bieden heeft Okta de lancering aangekondigd van het Auth0 Identity Platform, dat een productunit is binnen Okta, op Microsoft Azure. De lancering geeft klanten de mogelijkheid om vanuit Auth0 te kiezen voor Azure als cloud deployment-optie.

Organisaties moeten vaak een moeilijke keuze maken tussen het selecteren van een CIAM-oplossing die hun productdifferentiatiedoelen ondersteunt of een oplossing die voldoet aan hun technische eisen en wettelijke vereisten. Auth0’s moderne identity-platform neemt deze noodzaak om te kiezen weg door organisaties te voorzien van tools die zijn ontworpen om de beveiliging, compliance en data residency behoeften te ondersteunen die op hen van toepassing kunnen zijn.

De belangrijkste voordelen van het Auth0 Identity Platform op Azure zijn:

• Technology Stack Alignment: Organisaties hebben de flexibiliteit om Azure te kiezen als hun favoriete cloud vendor voor een betere technology stack alignment, inclusief de bestaande investeringen in Azure.
  • Data Residency: Verbeterde data residency mogelijkheden voor Auth0-klanten met de wijdverspreide infrastructuur van Azure.
  • Gestroomlijnde ervaring met Private Cloud: Een modern, cloud-native platform gebouwd met een focus op veiligheid en compliance op elk niveau. Organisaties die data residency opties nodig hebben kunnen profiteren van periodieke feature updates met behoud van controle over de timing en de mogelijkheid om het terug te draaien zonder de rompslomp van het moeten onderhouden.

“Bedrijven zoals Auth0 voegen waarde toe door hun oplossingen te integreren met Microsoft Azure,” zegt Mandana Javaheri, Global Senior Director, SCI Business Development bij Microsoft Corp. “Met Azure beschikken Auth0-klanten over ultieme prestatiemogelijkheden en controle over hun omgeving zonder de rompslomp van het onderhoud ervan, waardoor klanten zich meer kunnen richten op hun core businesspropositie.”

Beschikbaarheid
De nieuwe functies van Okta, waaronder Device Authorization Grant, Branding en Custom Administrator Roles, zijn vandaag allemaal beschikbaar in early access. Klanten kunnen in het Okta Admin Dashboard kiezen om alle drie de nieuwe mogelijkheden te gebruiken. Device Authorization Grant en Branding zullen algemeen beschikbaar zijn in Q4 2021 en Custom Administrator Roles zullen algemeen beschikbaar zijn in Q2 2022.
Okta Workflows zullen beschikbaar zijn als een standalone aanbod vanaf november 2021; nieuwe connectoren en sjablonen zullen ook beschikbaar zijn vanaf najaar 2021.

Over Okta

Okta is een toonaangevende, onafhankelijke identity provider voor organisaties. De Okta Identity Cloud stelt organisaties in staat om de juiste mensen op het juiste moment veilig te verbinden met de juiste technologieën. Met meer dan 7.000 vooraf gedefinieerde integraties met applicaties en infrastructuurleveranciers, kunnen klanten van Okta gemakkelijk en veilig de beste technologieën gebruiken voor hun organisatie. Meer dan 13.050 organisaties, waaronder Jetblue, Nordstrom, Siemens, Slack, Takeda, Teach for America en Twilio vertrouwen op Okta om de identities van hun medewerkers en klanten te beschermen.