Geplaatst door GTT

Onafhankelijk onderzoek benadrukt productiviteitswinst dankzij GTT SD-WAN

Amsterdam, 22 juli 2019GTT Communications, Inc. de toonaangevende internationale provider van cloud networking voor multinationals, maakte recent de resultaten bekend van een TEI-onderzoek dat in opdracht is uitgevoerd door Forrester Consulting[1]. In het zogeheten Total Economic Impact-onderzoek wordt gekeken naar de zakelijke voordelen en het rendement van GTT SD-WAN.

Op basis van interviews met klanten van GTT en een financiële analyse, kwam Forrester tot de slotsom dat bedrijven door het gebruik van GTT SD-WAN een rendement van 213% en een terugverdientijd van minder dan zes maanden kunnen realiseren. De voordelen van GTT SD-WAN, die in belangrijke mate bijdragen aan dit hoge rendement, zijn: minder netwerkdowntime, geoptimaliseerde toegangskosten en besparingen dankzij het volledige beheer van de service. De bevraagde klanten ervoeren een verbeterde productiviteit, met een gemiddelde besparing van 25 dagen in de hele organisatie.

Volgens het TEI-rapport van Forrester: “Het netwerk is het centraal zenuwstelsel van het bedrijf, ongeacht of het wordt gebruikt om digitale cloud services te leveren, winkeltransacties te faciliteren of backoffice activiteiten te ondersteunen. Volgens de gebruikers verbetert GTT SD-WAN de prestaties en betrouwbaarheid van het netwerk, en dat heeft directe gevolgen voor de bedrijfsresultaten.”

“Uit de bevindingen van het Forrester-onderzoek blijkt dat GTT SD-WAN het organisaties mogelijk maakt om hun wereldwijde kantoren optimaal met elkaar te verbinden en hun cloudapplicaties beter en efficiënter te laten werken”, vertelt Mark de Haan, Senior Vice President Benelux van GTT. “GTT levert SD-WAN via een goed beveiligde, wereldwijde tier-1 IP-backbone, met rechtstreekse toegang tot cloud serviceproviders over de hele wereld. Daarmee kunnen bedrijven hun netwerken gemakkelijk en voordelig uitbreiden naarmate ze meer gaan werken met cloudapplicaties.”

Het volledig beheerde SD-WAN van GTT zorgt voor uitgebreide controle over applicaties en biedt een geïntegreerde firewall en zeer uitgebreide toegangsopties via ruim 3.500 regionale providers.

Download het onderzoek van Forrester Consulting hier.

[1] The Total Economic ImpactTM of GTT SD-WAN. Een onderzoek uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van GTT in juli 2019. Projectleider: Varun Sedov

Over GTT

GTT verbindt mensen en bedrijven wereldwijd met iedere applicatie in de cloud. Onze klanten profiteren van de beste service experience, gebouwd op onze kernwaarden van eenvoud, snelheid en flexibiliteit. GTT bezit en beheert een wereldwijd Tier 1 internetnetwerk en voorziet klanten overal ter wereld van een uitgebreid pakket aan cloud netwerkdiensten. Bezoek www.gtt.net voor meer informatie over GTT.

Total Economic Impact Approach

De Total Economic Impact is een door Forrester Research ontwikkelde onderzoeksmethodologie die het besluitvormingsproces rondom technologie verbetert en verkopers helpt de waardepropositie van hun producten en diensten te vertalen naar klanten. De TEI-methodologie helpt bedrijven de waarde van IT-investeringen aan te tonen en rechtvaardigen voor zowel senior management als andere belangrijke stakeholders.

Dit onderzoek is door Forrester Consulting uitgevoerd in opdracht van GTT. Het onderzoek is niet bedoeld als een vergelijking met concurrenten. Forrester doet geen aannames waar het de potentiële ROI van anderen bedrijven betreft. Forrester raadt lezers aan kritisch te kijken naar hun eigen verwachtingen binnen het framework in het rapport wanneer ze beoordelen of een investering in GTT SD-WAN voor hen opportuun is.

GTT heeft het rapport op voorhand ingezien en feedback gegeven aan Forrester, maar Forrester behoudt de eindverantwoordelijkheid over het onderzoek en de uitkomsten en heeft geen wijzigingen doorgevoerd die Forresters conclusies tegenspreken of het belang van het onderzoek ondermijnen. GTT heeft de namen van klanten doorgegeven aan Forrester, maar is geen onderdeel geweest van de interviews die met hen gehouden zijn.