Geplaatst door DelanoPR

Onderneemster Tineke Rensen ontvangt WinTradeAward in categorie Women’s Independent Network

Onderneemster Rensen miste een kwalitatief goed netwerk voor vrouwelijke ondernemers in Nederland. Het afgelopen jaar bouwde zij onder de naam Powerful Business Women’s Network het eerste netwerk voor vrouwelijke onderneemsters met meer dan 100.000 euro omzet. Na 6 maanden breidde ze haar netwerk uit met vestigingen in Londen en Zürich. Ze krijgt hiervoor een WinTradeAward in de categorie Independent Women In Business Network. De organisatie van de internationale WinTradeAward viel de groei op en nomineerde Tineke Rensen uit de meer dan 500 aanmeldingen en noemde haar ”highly commended”. Daarvoor werd ze met de meeste publiekstemmen als finalist geplaatst in de categorie Women’s Independent Network. Tineke Rensen vertelt hierover: ‘Ik ben trots dat er binnen 1,5 jaar in drie landen vrouwen kwalitatief kunnen netwerken. Natuurlijk wil ik iedereen bedanken die -door op mij te stemmen- mij in de finale brachten. ‘ De uiteindelijke keuze werd gemaakt door een vakjury uit verschillende landen.

80 procent van de onderneemsters in Nederland heeft minder dan € 100.000 omzet
Onderneemster Tineke Rensen schrok toen ze hoorde dat 80% van de onderneemsters in Nederland een omzet heeft van minder dan 100.000 euro. Zij vertelt hierover: “Ik herken het wel. Tijdens lezingen kom ik veel zzp’ers tegen die vaak de echte focus en wil om te groeien missen.” Rensen was altijd lid van gemengde ondernemersnetwerken, maar vond niet wat zij zocht. Bij vrouwennetwerken kwam zij ook te weinig gelijkgestemde onderneemsters tegen. Vrouwen met een bedrijf én ook nog internationaal opererend waren moeilijk te vinden. Het bracht haar op het idee om te starten met een eigen netwerk onder de naam Powerful Business Women’s Network.

Van nationaal naar internationaal netwerk voor vrouwen
Na de lancering van het Nederlandse netwerk in maart 2018 pakte Rensen door. Inmiddels zijn er chapters in Zürich en in Londen, met allebei hun maandelijkse meetings. Ook deze chapters richten zich op onderneemsters met een omzet van meer dan 100.000 euro en de nadruk op groei en/of internationale focus. Tijdens de maandelijkse meetings pitcht iedereen, is er de kans om te masterminden én komt er een spreekster om de onderneemsters van nieuwe kennis te voorzien. Ook is er vooraf en na afloop genoeg tijd om met elkaar te netwerken. Het netwerk wordt gefaciliteerd door middel van een online platform voor leden, waar alle nationale en internationale leden elkaar kunnen vinden.

Onderneemster Tineke Rensen: startte het eerste netwerk voor vrouwelijke onderneemsters met meer dan 100.000 euro omzet in drie landen en wint hiervoor als eerste Nederlandse onderneemster een WinTradeAward in categorie Women’s Independent Network. Meer informatie: https://tinekerensen.nl/

Powerful Business Women’s Network: eerste netwerk voor vrouwen met meer dan 100.000 euro omzet en een focus op (internationale) groei. Meer informatie: https://www.PowerfulBusinessWomensNetwork.com.